Avatar billede Springform Nybegynder
01. april 2011 - 09:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmerings opgaver - facebook app, database og andet

Jeg sidder her læser en bachelor i e-concept development og hertil  skriver jeg en opgave om outsourcing.

Jeg har så et koncept jeg gerne vil have ført ud i livet så jeres tilbud vil blive taget i betragtning, men i første omgang vil det kun blive brugt i forhold til min opgave.

Det jeg søger er primært et anslået time tal/tidshorisont og en pris, er der andet i finder relevant så modtager jeg også gerne det.

Jeg har delt opgaven op i forskellige områder så kan man byde ind på de enkelte eller alle sammen i en samlet pakkeløsning.

Jeg leder efter tilbud fra både freelancere, etablerede virksomheder og virksomheder i udlandet. Hvis i har et link/mail til en freelancer/firma/inder jeg kan kontakte så er det også mere end velkommen.

Men til opgaverne

Webcam applikation:

Det skal være muligt på webbasis at kunne tage en række billeder i et givent interval. Billederne skal alle vandmærkes, og skal gemmes på en server som enkelt billeder og sættes sammen til en timelaps film.

Facebook applikation:

Der skal laves en facebook applikation der skal kunne oprette et album og ligge et billede i denne fra en given server. Samt kunne uploade en video fra samme server. Ydermere skal man kunne hente folk personlige oplysninger som mail, adresse og telefon nummer.

Bruger database:

Der skal laves et login hvor til man kan knytte brugerprofiler. Man skal hertil kunne søge gennem sine profiler. Under hver profil skal der knyttes oplysninger som mail, adresse og telefon nummer, som hentes fra facebook applikationen herover eller indtastes manuelt hvis de ikke er tilgængelige. Ydermere skal der knyttes billed serier og film til den enkelte profil.

Håber det hele står klart nok ellers må i lige skrive. Så er der vist ikke andet at sige end på forhånd tak :). Smid jeres bud som svar så fordeler jeg pointene mellem jer, så håber i vil give en hånd med

/Kennet
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. april 2011 - 10:08 #1
Når man som et seriøst firma, tager sig af sådanne opgaver, kræver man mange gange en kravspecifikation. En sådan er mange gange på hundredvis af sider, så man får alle detaljer med. Din applikation kræver måske ikke hundredvis af sider for at beskrive den, men den kræver i hvert fald mere end hvad der er skrevet, hvis man skla komme med et seriøst bud.
Avatar billede Springform Nybegynder
01. april 2011 - 10:21 #2
Tak for svaret, jeg tænkte her mest på et overslag.

Men hvad bider specielt mærke i mangler uddybelse? Så vil jeg forsøge at svare bedst muligt. Der er stadig lidt hemmelighedskræmmeri omkring denne opgave, så har måske kortene lidt for tæt til kroppen.
Avatar billede Springform Nybegynder
27. april 2011 - 19:51 #3
Jeg lukker, og så lige en kommentar til michael så vil jeg mene at man som "seriøst" firma nok skulle kunne hjælpe kunden videre med den givne opgave, det er jo trods alt jer der har erfaringen til at kunne gennemføre sådan en opgave og ved hvad det kræver og i en dialog komme frem til et løsnings forslag/kravspec.

Jeg klarede selv at lave det hele i løbet af en aften så lige lovligt overkill at gå igang med at lave en flere sider lang kravspec da det ville tage længere tid end selve programmeringen.

Men der kom heldigvis bud ind fra andre kanaler så jeg fik min opgave skrevet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. april 2011 - 20:17 #4
En kravspec tager altid længere tid en selve programmeringen ;o) Men så slipper man også for at lave applikationen om hele tiden... Og du om nogen, som læser på det niveau som du nu engang gør, burde vide hvor vigtigt det er med dokumentation, forarbejde osv.