Avatar billede wise Seniormester
06. april 2011 - 13:40 Der er 1 løsning

Tar fil oprettet på SCO unix maskine, bliver ikke pakket rigtigt ud - version???

hej i kloge mennesker.

Jeg skal flytte en del filer ud fra en SCO Unix maskine (som jeg ikke kan ændre på)
Jeg kan lave en udgående ftp, men da den nogle gange dør midt i filmængden fik jeg ideen at lave en .tar fil

Jeg har ingen *zip til rådighed, så det er en simpel tar jeg laver
tar:
tar cvf uddatafil.tar sti/*.asc

Det virker også fint, og hvis jeg kigger i filen med en ultraedit ligger filerne der pænt efter hinanden i samme fil. Dog er det lidt sjovt at "begyndelsen" på en ny fil ikke sker i kolonne 1 men lagt ude til højre - jeg ved ikke om det har en betydning

MEN når jeg prøver at udpakke den, så finder den kun 1 (=den første fil). Denne udpakkes fint (dog uden sidste linje) men resten af filerne kommer ikke ud.

Jeg har prøvet at udpakke på en windows med Powerarchiver, IZarc og 7-Zip. Desuden har jeg prøvet på Ubuntu live version, men samtlige varianter af de versioner man kunne angive.

Der ser ikke ud til at være nogle relevante parametre at sætte på Unix'en, og jeg kan ikke se hvilken version det er.

Nogle gode ideer???
Avatar billede wise Seniormester
22. april 2011 - 09:14 #1
kigger efter en bedre kategori..