Avatar billede zhriver Nybegynder
07. april 2011 - 18:10 Der er 6 kommentarer

Et finmasket net.

Jeg leder efter et finmasket net.
Det skal bruges som støv filter i et custom case build.
Allerhelst så jeg at det var lavet af metal, såsom nogle folk bruger til deres kølergril/indsugningshuller på deres bil.
Giv mig gerne et alternativ.
Det skal dække ca. 50x50 cm.

Har kigget lidt omkring men har ikke haft held med selv at finde noget.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2011 - 19:08 #1
jeg ville lave et udskiftbart, så der ikke var gammelt skidt på.
Lav en ramme med diverse skruehuller og nogle få afstivere i (fx som en Mercedes-stjerne) Derefter overtrækker du rammen med noget brugbart (fx et stykke at din mors nylonstrømper - eller nye i et bedre design) Så kan du let skifte 'betræk' når det er fnugget.
Avatar billede zhriver Nybegynder
07. april 2011 - 19:13 #2
Jeg har rammen og det hele klar =) Jeg mangler blot selve "nettet"
Noget med en textur ala en metal si ville være perfekt, jeg ved det findes, jeg har bare ikke fundet en forhandler endnu.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2011 - 20:00 #4
en metal-si vil bare ikke stoppe noget skidt - så du skal have et filter bag. Og her er så idéen om nylonstrømpe.
Se på fx
http://mc-tech.web08.nrd.dk/acatalog/Z750_07-.html
gå ned til

Kølergitter
Pris: kr 690,00
31KA05S sort
Avatar billede zhriver Nybegynder
07. april 2011 - 20:10 #5
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=4475313#header

Kunne godt gå an. Tak for linket.
Jeg lader lige emnet løbe lidt længerer, kunne være andre der havde noget at byde på.
Imellemtiden kan du jo lige ligge et svar så jeg har mulighed for at give dig point hvis du skulle løbe med sejren =)
Avatar billede zhriver Nybegynder
07. april 2011 - 20:43 #6
Claes57, den type si jeg omtalte er lavet af vævede ståltråde.

Ser nogenlunde sådan her ud:
http://www.filter-wiremesh.com/wire_mesh_images/html_products/big_wire_mesh_filter2.jpg