Avatar billede andersasp Nybegynder
13. april 2011 - 10:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min Hjemmeside er blevet hacket!

Hejsa,

Når jeg går ind på min side, får jeg denne advarsel fra google..

Advarsel: Der er noget galt her!
http://www.sportwings.com.co/ indeholder indhold fra online.apnavisa.com, som er et websted, der er kendt for at distribuere malware. Din computer kan få en virus, hvis du besøger webstedet.

MEN hvordan bliver dette normalt langt på serveren?? Hvad skal jeg kigge efter hvis dette skal fjernes??

Jeg tænker at det evt. er blevet lagt der via en FTP adgang, da der er flere end et site på helt forskellige udbydere som er blevet ramt, hvor den eneste tilknytning til serverne er FTP, da systemer er forskellige.. det ene er TYPO3 og det andet er wordpress.. så sikkerheden på disse systemer skulle jo også være ok...

Håber der er nogle der kan hjælpe

På forhånd tak

Anders
Avatar billede andersasp Nybegynder
13. april 2011 - 10:55 #1
Så fandt jeg ud af det.. De havde fået adgang til FTP og der havde de i 2 niveauer ved alle filer som hed index.asp, index.php og andre start filer.. Indsat en kode som <script type="text/javascript" src="http://sh aro nwei.com/js.php"></script> ..

jeg har lige ændret addressen så der ikke er nogle der kommer til at klikke på den..

De øv hoveder, der var mange filer som skulle kigges igennem..

Jeg lukker!!
Avatar billede MartinAlb Nybegynder
13. april 2011 - 11:35 #2
Husk at ændre koder mv, så det ikke sker igen! Ærgerligt at man skal bruge tid på den slags!!
Avatar billede andersasp Nybegynder
13. april 2011 - 14:33 #3
Ja jeg har ændret alle koder, så nu håber jeg bare ikke det sker igen!

Ellers tak for det :)