Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
13. april 2011 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Printer vil ikke scanne, fordi der mangler farve?

Har en Epson DX 7400, der SKAL ha' fire forskellige inkjetbeholdere med farve, ellers vil den ikke printe - heller ikke i sort. Det vidste jeg godt.

Men den vil heller ikke scanne billeder til computeren - altså ved hjælp af twain-driverne.

Ka' det virkelig ha' sin rigtighed?
Avatar billede showsource Seniormester
13. april 2011 - 12:15 #1
Formodentlig ja, jeg havde en brother som heller ikke ville virke med scanning fordi der manglede farve.

Selvf. en måde at skabe lidt mere omsætning for firmaet ..........

Og ja, det virker jo ulogisk at man ikke kan scanne fordi der mangler farve.
Avatar billede ewok Nybegynder
13. april 2011 - 14:33 #2
ja det er fuldstændigt rigtigt, smid skidet ud og køb en HP alt i en en af de lidt dyrere ikke de billige den kan scanne om så du helt har fjernet patronerne.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
13. april 2011 - 17:38 #3
Scanner-delen af Epson'en, der er en all-in-one, er vist gået i udu. I hvert fald vil enhedsdriveren fra microsoft ikke lade sig installere.

Så det var ikke, fordi der manglede blæk (som jeg fået i mellemtiden).

Synes bare, det er mærkeligt en scanner kan stå og lige så stille gå i stykker.

Den kan scanne og udskrive et billede, men den kan ikke scanne billedet til computeren via twain-driverne (som er der).

Alle drivere har jeg opdateret,
Fjernet og geninstalleret,
Fjernet ethvert spor af (også i reg.databas)e og geninstalleret,
Og så fremdeles.

Hvis ikke, jeg liiige havde købt nyt blæk, ville jeg købe en ny all-in-one.

Sidste forsøg: systemgendannelse til sidste gang, jeg scannede et billede ind for at være sikker på, at fejlen ikke skyldes en software-fejl.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
13. april 2011 - 20:12 #4
Jeres kommentarer var lidt generelle, og bortset fra et råd om at købe en ny printer, var der ikke meget at hente. Jeg napper derfor pointene selv.