Avatar billede Flemming-Herning Nybegynder
14. april 2011 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Batch fil til opstart af Microsoft Dynamics 2010 i Windows 7

Jeg vil gerne starte Dynamics, således at datafilen ligger på mit H drev, med brug af lange navne.

Jeg har lavet en "CMD" fil med opstartsparametre. Som standard placerer Dynamics programmer i programmer og data i programdata. Dvs at jeg skal pege både på data i C. og på selve datafilen i H drevet.

Jeg har derfor følgende batch kommando:

start "" "c:\program files\microsoft dynamics c5 2010\C5W32" -b -uSUPERVISOR -Dc:\progra~2\micros~3;c:\progra~2\micros~3\country\dk;H:\c5data10 -ficm
exit

Imidlertid er der forskellige maskiner der skal køre den, og de har forskellige programmer, og det betyder at kortformen ala "micro~3", kommer til at pege på forskellige steder.

Derfor vil jeg gerne bruge det fulde stinavn ala:
start "" "c:\program files\microsoft dynamics c5 2010\C5W32" -b -uSUPERVISOR -D"c:\programdata\microsoft dynamics c5 2010";"c:\programdata\microsoft dynamics c5 2010\country\dk";H:\c5data10 -ficm

Hvor jeg har sat de lange navne og mellemrum ind i anførselstegn.

DET VIRKER IKKE.

og jeg ved ikke om det er mine anførseltegn, der er sat forkert eller noget andet.
Eller kan Dynamics slet ikke håndtere denne type kommando?

Hjælp: Er der nogen som kan hjælpe mig med at lave den rigtige kommando til en batch/cmd fil.

Jeg ved ikke om det er let eller svært. Jeg kan ikke finde uda af det, så jeg sætter gerne 100 point.
Avatar billede blacks Mester
14. april 2011 - 13:18 #1
Hvorfor laver du det ikke i C5.ini?
Avatar billede Flemming-Herning Nybegynder
14. april 2011 - 15:34 #2
Tak
Det synes jeg, at jeg har forsøgt uden held. Men prøver lige igen.
Avatar billede blacks Mester
14. april 2011 - 15:50 #3
Du skal jo kun skrive

-cDK
-usupervisor
-flcm
-Dc:\programdata\micorosft dynamics c5.........

Ikke noget med anførselstegn
Avatar billede mariaf Juniormester
14. april 2011 - 17:40 #4
nej, man kan ikke bruge -uSupervisor. Det er adskillige versioner siden at man kunne det.

Du skal samle din C5 i en mappe på serveren, f.eks.  Microsoft_C5. Denne mappe deles, og mappes som H på alle maskiner. Herefter kan du starte den ens op med en genvej, der hedder H:\c5w32.exe.

En anden mulighed er at lægge data på et drev og så lave en klientinstallation. Det er nok mest et temperamentsspørgsmål om man er til ene eller det andet.

Mvh Maria
Avatar billede Flemming-Herning Nybegynder
15. april 2011 - 11:33 #5
Til black: tak for rådet.
Jeg har både læst og erfaret at hvis stien indeholder mellemrum og lange navne skal  man bruger anførselstegn. Jeg har prøvet med din kommando - desværre virker den ikke.

Mariaf.
-usupervisor fungerer fint i 2010 hos mig.

Det er jo egentlig en klient installation jeg prøver at lave. Jeg mangler blot en kommando, så jeg kan starte den. Og det har jeg egentlig også i gammeldags DOS form.

Men jeg ville gerne kunne bruge den en nutidig kommando. Da den gamle ikke virker ens på forskellige maskiner.

mvh
Flemming
Avatar billede mariaf Juniormester
16. april 2011 - 20:19 #6
-u betyder at du får valget mellem at gå ind som bruger eller som administrator. I "gamle dage" gav -uSupervisor direkte adgang som supervisor. Det gør det ikke mere.

Du kan bare lave en standard klientinstallation. Så får du genvejen automatisk, og det kan laves ens på alle pc'ere.

Mvh Maria
Avatar billede olehaahr Nybegynder
01. maj 2011 - 18:56 #7
Som mariaf skriver, så er det mest smart at lave en mappe på serveren hvor hele C5 ligger, og så bare oprette genveje på de enkelte maskiner.

Der skal så lige kopieres nogle enkelte dll-filer over i windows/system32 på hver maskine, så kører det. C5 vil selv spørge efter dem når du starter den.

Mvh Ole
Avatar billede Flemming-Herning Nybegynder
27. september 2011 - 10:54 #8
Desværre kom der ingen løsning der hjalp mig.
Avatar billede Flemming-Herning Nybegynder
27. september 2011 - 11:04 #9
Så jeg lukker tråden - tak for interessen og jeres indlæg