Avatar billede henrikgronlund Praktikant
19. april 2011 - 09:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Router ?

Hej Eksperter -

Jeg skal købe en trådløs router til mit nystartede arbejdsfællesskab. Pt er der op til 5 brugere samtidigt, men inden for nogle måneder vil komme op til 15 brugere samtidigt.

Jeg vil gerne have nogle gode bud på hvilken router jeg skal købe?

Jeg vægter selvfølgelig funktionalitet højt, men er også prisbevidst.

Hvis I kort skriver hvorfor I anbefaler et specielt produkt, vil det være fedt. Så kan jeg følge med - selv med begrænset teknisk viden :-)

Vh

\Henrik

Ps. Den nuværende internetforbindelse er på 50 op og 10 ned. Dette bliver nok fordoblet om nogle måneder.
Avatar billede wowdancing Nybegynder
19. april 2011 - 14:30 #1
hvad må den max koste?
Avatar billede henrikgronlund Praktikant
19. april 2011 - 14:42 #2
Jamen, den må koste det den koster. Som nystartet virksomhed er vi nødt til at være kostbevidste, da likviditeten er spændt godt ud ;-)
Så i virkeligheden: den billigste som løser opgaven og er stabil.

\Henrik
Avatar billede wowdancing Nybegynder
19. april 2011 - 14:52 #3
den her http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=613713#extra

er ret god og den er trådløs og kan tage meget høj forbindelse
Avatar billede henrikgronlund Praktikant
19. april 2011 - 15:01 #4
Hej wowdacing -

den ser god ud. Er den i stand til at forbinde til 15 pc'ere samtidig?

\Henrik
Avatar billede wowdancing Nybegynder
19. april 2011 - 15:05 #5
skal det være trådløst eller med kabel
Avatar billede wowdancing Nybegynder
19. april 2011 - 15:07 #6
den kan klare 4 med internet kabel
Avatar billede wowdancing Nybegynder
19. april 2011 - 15:07 #7
og resten trådløst
Avatar billede m_soender Nybegynder
19. april 2011 - 18:07 #8
Hvad har i af fremtids perspektiver for jeres netværk. Skal i have mulighed for at lave VPN forbindelser ind når i er ude på opgaver eller for service fra konsulenter. Skal i på sigt drifte jeres egen IP telefoni løsning.

Hvis du kan komme med lidt tanker om hvad i skal fremover vil det være nemmere at finde noget som passer lige til jer.

Min holdning er at til en virksomhed bør i vælge Cisco da det er nemt at få ordentligt support og de levere nogle gode kvalitets problemer. Selv om Linksys nu hedder designed eller powered by Cisco er det ikke et rigtigt Cisco produkt, men stadig kun et produkt mest egnet til hjemme markedet.

Den router du skal vælge skal du være sikker på har nok routning kapacitet hvis du skal op og have en 100Mbit linje som du jo har planer om. Det er ikke alle hjemme produkter som kan klare sådanne linjer.

Hvis du skal vælge et godt produkt fra Cisco kunne det være den nye 1941 router serie, eller den lidt dyre Cisco 2911.

/
Martin
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
19. april 2011 - 18:55 #9
Avatar billede henrikgronlund Praktikant
20. april 2011 - 22:59 #10
Hej Martin -

Vi kommer ikke til at køre med VPN eller ud af huset service. Det er en lokalitet hvor vi skal kunne køre en seriøs internetforbindelse. Og så ikke så meget andet :-)

\Henrik
Avatar billede m_soender Nybegynder
22. april 2011 - 14:49 #11
Så vil jeg gå efter en Cisco 1941. Klart den er dyre end Edimax, Trendnet TP eller hvad der bliver forslået med det er et produkt som er lavet til business brug og ikke et eller andet hobby/hjemme brug.

Hvis i skal op og have fuld udnyttelse af jeres internet linje når den kommer op på 100Mbit ser jeg ikke rigtig nogle andre ordentlige produkter som vil kunne klare det, da de billige routere ofte ikke har ret meget RAM og derfor vil kunne begynde at opføre sig lidt spøjst.

/
Martin