Avatar billede lars8000 Nybegynder
21. april 2011 - 23:26 Der er 5 kommentarer

Langsom hastighed fra mac til nas. (gigabit switch imellem) (Tegning af setup vedhæftet)

Hej..
Jeg har en macbook pro, som jeg gerne vil have til at køre med min NAS-WD Mybook Live og det fungere også fint, men hastigheden er ret langsom når jeg køre trådløs. Med kabel, kan jeg overføre en fil på 750 mb på ca 1-2 minut, men når det er trådløs, så tager det ca 10-15 min.
Min overførselhastighed er meget langsom, selvom jeg har sat en gigabit switch på.

Har sat det op på følgende måde. internetstik fra stikket i væggen til mit modem (fullrate) og over til min Router (Linksys WRT160N) Fra min router til en Gigabit Switch og fra Gigabit Switchen over i min nas (WD Mybook Live)
Ved ikke om jeg har sat det rigtig op eller om jeg skal ind i min router eller noget for at lave nogle ændringer??

Det giver den samme hastighed, uanset om jeg har Giga switchen på eller ej. Kan det passe?

https://picasaweb.google.com/Lars8000/DropBox?authkey=Gv1sRgCMDSmvfmjofeMQ#5598150578610676338
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
22. april 2011 - 01:25 #1
Med kabel, kan jeg :

Dette er den mest interessante ting du skriver.

1. stik til modem fullrate, så kabel til gigabit switch og så kabel til henholdvis wd mybook live og apple mac (kabel) og linksys router

Det vil være min ide fordi fullrate giver dhcp/ ip til nettet og gigabit switchen giver adgang til modem og deler /switcher ud til hver enhed.

Trådløs (router og intern dhcp)
Så skal der være adgang. modem (kabel)til  trådløs router og henholdvis wd mybook (mybook), mac (trådløs),  og switch giga(kabel). hvis du har flere ting på
Samtidig skal jeg spørge om du har gigabit på modem og på router.

Det giver den samme hastighed, uanset om jeg har Giga switchen på eller ej. Kan det passe?

Det skulle ikke give nogen forskel om mybook sidder efter gigabit og router eller direkte på router, men bare ideer

switchen fordeler bare ud via gigabit / 10/100 til enheder. lige som swicht i router gør
Håber du kan bruge det til noget
kristian
Avatar billede lars8000 Nybegynder
22. april 2011 - 09:31 #2
Hej... Mange tak for dit svar.

Skal lige forstå rigtigt. Du mener at jeg skal sætte et kabel fra mit modem til min gigabit switch og fra switchen, skall jeg sætte et  kabel til min NAS og et kabel til min router?

Nej har ikke Gigabit på Router og det var derfor jeg købte en gigabit switch (Giver det mening?)

Ved ikke om der er gigabit på mit modem ( Det er et ZyXel Prestige 2602R fra Fullrate)
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
22. april 2011 - 12:46 #3
Ja har tjekket det ..
Det setup jeg har beskrevet er det rigtige..

1. modem til gigaswitch
2. gigaswitch til wd som har 10/100/giga(1000)
3. mac pro (Gigabit Ethernet port )

Altsammen kablet
Trådløs mulighed
Så router som du bagefter kobler mac book pro på via n teknologi
og som jo ikke har gigabit hverken på wan port eller lan porte
Håber det giver fornuft
prøv det og giv mig en kommentar og eller besked
Avatar billede lars8000 Nybegynder
22. april 2011 - 12:58 #4
undskyld jeg er lidt langsom i optrækket :-)
Men nu siger du min macbook til Gigabit Ethernet port? Jeg skulle helst ikke have kabel i min mac, men gerne trådløs? Eller har jeg helt misforstået noget?

Skal min router i gigaswitchen?

Før prøvede jeg flg. modem til gigaswitch. fra Gigaswitch - WD NAS og Router.

Men så kunne jeg ikke se WD NAS på mit netværk.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
22. april 2011 - 15:26 #5
jeg siger for at prøve det kablet så mac til kabel til gigaswitch
og så bagefter prøve trådløs via router

håber det giver hul igennem
andre der vil byde ind på det
munk

hvis fullrate router kun giver 1 ip adress ud ..er det rigtigt du skal have en router før gigaswitch
regnede bare med fullrate havde dhcp
??
de skal have samme ip range.
men er ikke god til at forklare tydelig
sorry