Avatar billede esmark Praktikant
23. april 2011 - 08:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

processer valg

Hej

hvilke processer vil i vælge den ene har jo noger højere Ghz mens den anden er 3 kernet ...

Intel Q6600 2.4 GHz Quad-core CPU
AMD Athlon II X2 Dual Core 245 2,9 GHz

håber på gode indput :-)
Avatar billede tubber Juniormester
23. april 2011 - 08:55 #1
Det kommer helt an på hvad den skal bruges til, og hvad styresystem`?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. april 2011 - 10:50 #2
Har du mod på et skifte dit bundkort ud med et X58 og så købe en i7 950/960? Det er lidt mere up to date.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2011 - 12:37 #3
#2 ja men sikkert også en del dyrere, så jeg gætter på at det er grunden til valget esmark har taget - tror du ikke? :)
Avatar billede tubber Juniormester
23. april 2011 - 16:24 #4
#2 Desuden ved du stadig ikke hvilket OS spørger har, det er vel ikke noget ved at får en Quad Core eller Dual Core hvis det f.eks. er win2k eller 98 osv.

Og hvis den kun skal bruges til kontor arbejde er det vel også lidt overkill ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2011 - 16:54 #5
ENIG MED #4!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2011 - 16:54 #6
Caps Lock... sorry...
Avatar billede esmark Praktikant
23. april 2011 - 21:52 #7
skal køre med win 7

Den skal bruges til musik program med audio optagelse... og ja pengene der er problemet ellers havde jeg bare købt en ny giga maskine :-)
Avatar billede tubber Juniormester
23. april 2011 - 22:27 #8
Har du et bundkort en af ovenstående passer i vil jeg vælge den, ellers vil jeg nok kigge på bundkort i stedet og finde det der dækker behovene bedst ang. lyd
Avatar billede esmark Praktikant
24. april 2011 - 09:16 #9
Det drejer sig om 2 brugte pcér jeg er blevet tilbudt så det jeg er nysgerrig på er hvilke der er kraftigst...

Sidst jeg købte stationær pc kiggede man bare på højeste MHZ sådanne er det jo ikke mere og er lidt blank med hensyn til de nyrere processer typer og betegneler.. altså hvilke er den stærkeste hvis man kan sige det sådanne ....
med hensyn til lydkort har jeg et xfi platinum jeg installere....
Avatar billede tubber Juniormester
24. april 2011 - 12:32 #10
Umiddelbart vil jeg sige Intel så.

Med mindre AMD er meget billigere, har overvejende mere ram og hd plads.
Avatar billede esmark Praktikant
24. april 2011 - 13:49 #11
prisen for de 2 er helt ens ... hvad mener du med mere ram og hd plads ?
Avatar billede tubber Juniormester
24. april 2011 - 15:30 #12
Har den ene flere ram end den anden og hvor meget harddisk plads er der i dem ?

Hvis prisen er ens vil jeg dog sige Intel, så kan du jo selv opgradere en smule på ram og hd
Avatar billede esmark Praktikant
25. april 2011 - 12:34 #13
tak for de gode indslag :-) jeg går efter intel
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 15:25 #14
Det var så lidt ;)