Avatar billede mungojerrie Nybegynder
24. april 2011 - 13:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-Link DIR 655 - router "falder ud" i korte perioder

Hej alle

har anskaffet en ny router fra D-Link, en DIR 655, som desværre dagligt falder ud, dvs at man ikke kan komme i kontakt med den via webinterfacet, og al internet adgang og netværksadgang er død.

Jeg har prøvet at lave en hard reset med efterfølgende ny opsætning uden held. Routeren har den nyeste firmware jf d-links hjemmeside.

Gode ideer ønskes :-)
Avatar billede Fibermanden Nybegynder
24. april 2011 - 13:40 #1
Har samme problem, så et svar kunne være interssant..
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
24. april 2011 - 13:55 #2
Fibermanden: hvad har du prøvet af tiltag?
Har forøvrigt internet via TDC....ved ikke om det har indflydelse....tror det ikke....
Avatar billede syntaxen Novice
24. april 2011 - 14:24 #3
Der er mange der har haft de problemer, inkl undertegnede. Køb en anden router. Det er typisk et problem ved brugere der har en høj trafik af data (eks film/musik bla.bla.bla). Det er lige som om at D-Link routeren bare bliver fuld, og så stopper den med at virke.
Avatar billede tubber Juniormester
24. april 2011 - 15:29 #4
I routerens config er der et punkt der hedder noget med:
Max NAT/Firewall Session Per User

Hvis den er meget lave vil routeren blive meget hurtigt overbelastet og så vil den falde ud, er der telefon eller tv over inet vil det også blive påvirket.

Bruger du file share (Torrent, eMule etc.) giver det hurtigt mange connections, hvilket betyder at du hurtigt når max.
Der kan du evt. kigge på om du kan sætte begrænsning på hvormange connections du vil acceptere
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
25. april 2011 - 11:52 #5
hmm, det er ikke lige en løsning jeg har lyst til at benytte....
tror jeg returnerer skidtet.....
Avatar billede syntaxen Novice
26. april 2011 - 10:02 #6
Det ville jeg også gøre hvis jeg var dig :-). Min var desværre uden for retur garanti, så jeg hang på den. Nu ligger den og samler støv. Gå efter noget med Gigabit kapacitet, så burde den kunne håndtere større datamængder.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
09. juni 2011 - 11:24 #7
DIR-655 har gigabit.
Har haft DIR-655 i 2 år, men gik op til DIR-855, da den kan lidt mere, men har aldrig haft problemer med dem.

Det der kan være tricky er Traffic Shapping, hvor modems giver forkert besked til routeren, eller omvendt.
(Oftes er det ikke routerene D-Link, Linksys, Negtear you name it, men billige modems og andre bokse fra udbyderne)
Prøv at gå ind i Advanced og QoS engine (mener jeg) og slå Traffic Shapping fra.
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
16. juni 2011 - 07:56 #8
Fik den byttet hos sælgeren med en ny udgave, men den havde samme problem, så nu er den også indsendt, men har fået lavet en aftale med sælgeren at de denne gang sender en linksys router, så jeg regner med mit problem er løst, dog kan jeg ikke anbefale andre at købe denne router.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
08. juli 2012 - 22:47 #9
Har også samme problem, bare med en D-Link DIR-635

Af og til forsvinder trådløs netværk, og nogle gange også LAN forbindelsen.