Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 11:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Ny Strømforsyning.

Hej E.

Har desværre fået brændt min PSU af, og står og skal bruge en ny.

Da pengene desværre ikke er særligt store, har jeg brug for hjælp til at finde ud af hvilken størrelse jeg skal bruge.

Systemet ser sådan her ud:

Bundkort: Asus P5Q Premium.
CPU: Core 4 Quad 9550 @ 2.83GHz (Stock Speed) (Monteret Corsair H50 Vandkøl.)
Ram: 2x2 GB DDR2 plus 2x1 DDR2.
Grafik: Asus Radeon HD 4870x2, (Stock Speed) (Monteret Arctic Cooling Accelero 4870X2 Blæser)
Harddiske: WD VelociRaptor x2 i Raid 0 plus 4x WD Caviar Greenline (3x 1TB og 1x 500GB)
Lyd: Onboard.
Optical Drives: 1x DVD+-R RW.
Mus og Tastatur er på USB, plus 1 usb kort på PCI port til strømspareskinne.
Kabinettet er et ThermalTake Armor+ VH6000BWS, med 1 230mm blæser i siden med LED, alle andre blæsere er pillet ud, pga slidtage.

Min gamle PSU var en Chill Innovation - CP-1000M 1000W Modular.

Mit spørgsmål er nu, hvor "lille" en PSU jeg kan nøjes med.

Har kigget lidt på http://extreme.outervision.com/PSUEngine hvor man kan udregne strømforbrug på systemet ved forskellige belastninger, og ved 100% siger den 770W hvilket jeg syntes lyder lidt vildt.

Har i nogle bud ?

ps. Alt i systemet kører standard hastigheder, bundkortet er sat til at nedclocke tingene når der ikke er belastning på.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 11:50 #1
Hver graffikkort bruger: 334 Watt så jeg vil foreslå en på samme størrelse da de andre dele nok os bruger en del strøm..
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 11:55 #2
4870x2 er 1 kort, med 2 gpu'er.

Af det jeg kan læse mig frem til tager GPU'en ved 100% load ca. 264w.. men mener der står i specifikationerne at den tager omkring 300w.

Derfor jeg syntes 770w lyder voldsomt.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 11:59 #3
Ja, men det er heller ik et strømvenligt graffikkort.. men da du skriver du har 1 graffikkort kun og du blot mente 2 gpuer på den så vil jeg sige 800W PSU.. for du har os en quad core og de bruger os strøm og nu ved jeg ikke om du har OC'et din pc?
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 12:02 #4
"ps. Alt i systemet kører standard hastigheder, bundkortet er sat til at nedclocke tingene når der ikke er belastning på. "

Så nej :)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 12:03 #5
kan se min cpu tager max 95w. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 12:07 #6
Ja men du har os en cpu køler den skal du medregne os ;) Har os selv en H50, men har aldrig fundet ud af hvor meget strøm den bruger.. og derved os dens blæsere der er på den som nok bruger 12W hver..
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 12:14 #7
Så vidt jeg kan læse mig til bruger pumpen som en standard blæser, og jeg har kun 1 blæser på radiatoren.

dvs. 24w.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 12:47 #8
Bundkort = ? - men vi siger 100W (mindes bundkort os skal bruge strøm)
DVD drev - 12 - 24W (Vil jeg tro)
CPU = 95 Watt
H50 = 24 Watt
WD x 2 = 14 Watt
WD x 4 = 32 Watt
GFX = 334 Watt
Eam ved ikke for har ingen producenter / model navne på dem..
Kabinet blæser - 24W vil jeg skyde på..

så ialt 700W vil jeg skyde på..
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 12:49 #9
av.. nå.. men så må det blive en 700w's.

Smider du et svar ?
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 12:53 #10
Men jeg er ikke sikker, men vil sige 750W så burde du være sikret.. men her er svaret så os (: hellere at den har flere watt og benytte end for få ;)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 12:55 #11
problemet er lidt at jeg har ikke de 1100 som en magen til den jeg har brændt af koster, så må nøjes med dens lillebror på 700w, da alle ledninger fra den gamle passer på den nye.

MEN... jeg har også kig på denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4381998 men den leverer ikke særligt mange amps på 12v'en. Men det er en 750w.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 13:02 #12
hvis jeg husker rigtigt så er amps afgørende hvis man har batterier i sin pc.. ellers hedder det Volt (: Så tror da godt du kan bruge det... det er V/W du skal gå efter hvis jeg husker korrekt ;)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
28. april 2011 - 13:05 #13
fisk.. har ikke så meget styr på det, men tak for hjælpen :)