Avatar billede sacht Nybegynder
01. maj 2011 - 20:46 Der er 8 kommentarer

computer crach .... måske let for det trænede øje ??

Jeg her en dell M1330 der er gået i sort (læs mange lodrette streger).

Beskrivelse: Handlingsforløb

Første tegn på fejl: 2 gange "blå" skærm med tekst hvor den i bunden tæller ned eller op til 100 % ? (disk dump eller ??)

Nu: Kan køre i fra 30 sec til 10 minutter og så begynder skærmen at blinke i kort tid, der efter frys og tilsidst går den i sort.

Næste par timer: (ved ny opstart) Viser nu kun meget tynde lodrette streger i primært meget lyse farver (tydeligst fra højre)... efter et par minutter skifter stregerne farve til klare RGB farver. Efter et par timer er det den samme mølle om igen dog uden den blå skærm. Nogle gode ideer ??

Stor hilsen sacht
Avatar billede sacht Nybegynder
01. maj 2011 - 20:48 #1
Glemte at sige at den gør det samme når jeg har taget harddisken ud ?????
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 21:47 #2
Lydder som enten skærmen eller grafik kort er gået.

Start med at sætte en anden skærm til (ved ikke om det er en bærbar), er det en bærbar sæt en extern skærm til og se hvordan den opfører sig.
Avatar billede sacht Nybegynder
01. maj 2011 - 21:56 #3
Oki det prøver jeg...... det er en bærbar...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2011 - 06:54 #4
Har du tjekket hvor beskidt den er indeni?
Hardware bliver varmt hvis det kommer til at mangle køling. Sådan kommer en bærbar til at se ud med tiden:
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
Avatar billede sacht Nybegynder
06. maj 2011 - 12:55 #5
Billed af skærm .... Håber det virker..

http://dl.dropbox.com/u/21206059/DSC_0002.JPG

Den var helt ren .... men bliver meget varm syntes jeg ??

forslag med extern skærm virker ikke ... den går direkte i "stribe" mode....
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2011 - 14:06 #6
Kunne tyde på at den kølepasta ikke rigtig virker længere.
Kan den køre i fejlsikret tilstand med begrænset grafik?
Hvis den kan kunne man installere et program der kunne fortælle om det er hardware der kører varm. SIW kan måle på bundkortet med disse temps.
Får du installeret skal man kigge under "sensors"
http://www.gtopala.com/siw-download.html
brug freeware nederst.
Avatar billede sacht Nybegynder
13. maj 2011 - 16:46 #7
Jeg når kun til dette billede..........  så programmer og opstart ol. er udelukket.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2011 - 07:09 #8
Tror på #2 med dårligt grafik kort.
Og i øvrigt sakl du ikke selv lægge svar. Bruges kun til pointgivning og løsnings forslag (som der står).