Avatar billede Red0z Nybegynder
02. maj 2011 - 19:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udregning af ny X&Y

Hey drengene..

Sidder og skriver lidt sjov og spas program med noget X & Y akse..

Men når den skal resize driller det mig lidt. Det er lidt for længe siden jeg har leget med brøker og procenter, så ville høre om der var nogle der kunne udregningen for de nye X og Y punkter.

Det foregår sådan at når jeg resize mit vindue, skal de prikker jeg sætter rette sige efter den nye størrelse. Så de passer til størrelsen i forhold til den ændring det tager.

Mvh.
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2011 - 19:44 #1
Er det ikke noget med:

Hvis du har en form med størrelsen:

200 x 200

og x og y = 30, 40.

Så resizer du formen:

300 x 300

x = (30 / 200) * 300 = 45
y = (40 / 200) * 300 = 60

Hvilket så giver:

newX = oldX / oldWidth * newWidth;
newY = oldY / oldHeight * newHeight;

og nu håber jeg ikke jeg svarer i modsat retning, af hvad du ønskede.
Eller man kan lave det med en smart C# kommando. :o)
Avatar billede Red0z Nybegynder
02. maj 2011 - 21:29 #2
Ganske korrekt ! Havde prøvet en meget lign. udregning af den du har leveret Jakob, men din er meget mere simpel og ren.

Fandt ud af at grunden til det ikke virkede var grundet jeg renderede det lidt forkert. :-) Sygdom kan tage lidt på tanke evnen.

Læg du bare et velfortjent svar !
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2011 - 21:30 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2011 - 21:35 #4
Takker for point.