Avatar billede larsen Nybegynder
03. maj 2011 - 12:37 Der er 1 løsning

Oprette egen Fedora14 EFI spin

Hejsa,

Jeg har et problem med at kunne boote en server op med (U)EFI.
Den skal køre Fedora 14

Jeg har prøvet alle metoder (tror jeg nok) med USB-EFI-boot men uden held.

Så var det at jeg tænkte om man kunne lave sin egen DVD-installations-ISO, men hvor den bruger (U)EFI som standard-boot, hvorefter man lavede en ny ISO-fil for at brænde den ud som "bootable med EFI"? (og gerne hvordan dette skulle gøres, da jeg ikke er en haj til dette)

F14 er lavet til (U)EFI, men ifølge alt det jeg har læst, så vil det ikke blive implementeret som boot/installations-option.

Serveren er en SR1630HGPRX

Håber der er nogen der kan hjælpe.
-Larsen
Avatar billede larsen Nybegynder
14. maj 2011 - 14:32 #1
Ja, så fandt jeg selv løsningen.

Jeg bruger en Fedora LIVE-CD og trykker TAB når den spørger hvordan den skal boote.
Hvor der står "initrd=initrd.img" ændre man det til "initrd=/EFI/boot/initrd.img".

Det virkede for mig :-)