Avatar billede alex15 Nybegynder
04. maj 2011 - 19:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ram til iMac 27' 2011 model

Hej Allesammen,

Jeg har lige bestilt mig den nye iMac 27' med følgende indhold:

- 3.1GHz Quad-Core Intel Core i5
- 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
- 1TB Serial ATA Drive + 256GB Solid State Drive
- AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

Da jeg endvidere ønsker at opgradere min Ram til enten 8- eller 16GB har jeg været inde på edbpriser.dk for at finde nogle ram. Her er prisforskellen selvfølgelig stor mellem den billigste og dyreste 4GB ram.

Hvad er forskellen på at bruge mange penge på nogle dyre ram sammenlignet med nogle billigere? Og hvilke RAM ville i anbefale?

Ekempel på billige ram:
http://www.compware.dk/shop/default.asp?varespec=700970

Ekempel på dyre ram:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=609406&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Ser frem til at høre fra jer...

Med venlig hilsen
Alex
Avatar billede wanze Nybegynder
04. maj 2011 - 20:32 #1
RAM varierer tit i timings or klokhastighed, hvilket også er det der sætter prisen. Jo hurtigere de er, desto mere koster de naturligvis også.

I det tilfælde du linker her, er det dog noget meget mere basalt: De to har har ikke samme sokkel. 204-pin er meget mindre end 240-pin.

http://www.avalue.com.tw/products/Product_images/Memory-1.jpg

Det øverste er DIMM 240-pin, den nederste er DIMM 204-pin.
Avatar billede wanze Nybegynder
04. maj 2011 - 20:49 #2
Det du skal bruge er desuden DIMM 204-pin, dvs. dem til 273 kr. De Kingstno RAM du linker er også ganske udmærket, men jeg ville nok alligevel til en helt ny iMac købe Kingstons lidt dyrere model HyperX, eller måske et andet mærke så som Corsair eller OCZ.

Det kunne fx være Corsair 2 x 4 GB til 622,-. Der er 4 RAM-sokler i en iMac, så det vil give dig i alt 12 GB RAM.
Avatar billede alex15 Nybegynder
09. maj 2011 - 16:36 #3
Hej wanze,

Tak for dit hurtige svar, og undskyld mit sene!

Jeg tror jeg går efter HyperX så, det er ikke den helt store prisforskel alligevel. Ville nedenstående passe til min iMac?

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=406324

Ser frem til at høre fra dig.

Alex
Avatar billede wanze Nybegynder
09. maj 2011 - 17:31 #4
Nej, de vil ikke passe. Som du kan se på det du linker står der DIMM 240-pin. Du skal bruge DIMM 204-pin.
Avatar billede alex15 Nybegynder
09. maj 2011 - 18:15 #5
Det ser ikke ud til at jeg kan få Kingston HyperX i 4GB størrelsen, med mindre jeg vælger 1600 MHz, som ikke kan bruges går jeg ud fra?

Så indtil videre ser denne løsning bedst ud:
http://www.shg.dk/RAM/Corsair-8GB-DDR3-1333-MHz-(2x4)-2199874.html

Og så evt. smide 16GB ram i den?
Avatar billede wanze Nybegynder
09. maj 2011 - 19:33 #6
Hvis du læser mit tidligere svar, så er det præcis de RAM jeg foreslog dig. Så ja, det er stadig en god idé.
Avatar billede alex15 Nybegynder
09. maj 2011 - 20:44 #7
Super, så tager jeg dem ... Laver du lige et svar? :)

Tak for hjælpen! Nu glæder jeg mig bare til at modtage min computer!!
Avatar billede wanze Nybegynder
09. maj 2011 - 20:54 #8
Det var så lidt. Og det kan jeg skam godt forstå du gør! :-)