Avatar billede mbkorn Nybegynder
07. maj 2011 - 20:47 Der er 4 kommentarer

Pc vil ikke lukke korrekt ned

Hej
Håber nogle kan hjælpe mig. Indledningsvis et kort opsummering af mit udstyr:

Asus P5k Se/EPU
Core 2 Due E8400
4 Gb Ram
Win XP
Lydkort: Digi 001 (pci-baseret)med Pro tools 6.4 inklusiv opdateringerne cs6 og cs9.

mit problem er som følger:

Når mit lydkort er isat computeren kan jeg ikke få denne til at lukke ned. Når jeg forsøger lukker den windows og skærmen gåri sort, men køleren kører fortsat og jeg synes at kunne høre at min HD gør ligeså. Eneste mulighed jeg så har for at lukke den fuldstændig er ved at holde powerknappen inde 6 sek. eller slukke for strømforsyningen.

Når jeg fjerner lydkortet lukker computeren ned uden problemer.

Jeg har 2 pci-porte og har prøvet dem begge, uden held. Det skal tilføjes at det ikke er noget problem med at luikke ned når der sidder et trådløse netkort i pci-porten.

Jeg har gogglet rund mange timer og fundet flere eksempler på problemt. dog har jeg ikke kunne løse det.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Mvh Michael
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2011 - 20:55 #1
I fælge reglerne på Eksperten må man ikke oprette samme tråd 2 gange: du er nødt til at lukke det ene.
Avatar billede mbkorn Nybegynder
07. maj 2011 - 20:58 #2
... hvilket jeg også skrev i den anden tråd jeg ville gøre (og gjorde) ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2011 - 21:03 #3
Avatar billede mbkorn Nybegynder
07. maj 2011 - 21:15 #4
synes ikke at kunne løse mit problem med dette link ;-)