Avatar billede evilhomer15 Praktikant
07. maj 2011 - 22:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vaskeri- og antennebidrag?

Hej, jeg skal nu snart have egen lejelejlighed og der er nogle ting, som jeg er usikker på, da jeg er ny på området.

Jeg kigger på forskellige lejlighedsmuligheder, og ser flere steder at der står f.eks.
Antennebidrag: kr. 165,00
Vaskeribidrag: kr. 300,00

under aconto

Er dette noget, som betales hvert måned, og hvad dækker det egentligt?
Avatar billede steen2102 Nybegynder
07. maj 2011 - 22:20 #1
Hvis ikke der står andet, vil jeg mene at det er en gang om måneden. Sådan plejer det at være.

Det dækker over at der er nogen udgifter i jeres vaskeri, og det er i alle med til at betale.

...og så er der fællesantenne som heller ikke er gratis, den er alle selvfølgelig også med til at betale.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2011 - 22:22 #2
Mit gæt er:
Antennebidrag: Fællesantenne, så du kan forbinde et kabel fra væg til TV og se flere kanaler end dem som normalt er gratis og kan fanges på normal stueantenne. F.eks. tv3, 3plus, kanal 4-6 etc...
Vaskeribidrag: Måske der er fælles vaskeri i kælderen, så du kan vaske og tørre dit tøj, sådanne maskiner koster jo i drift og vedligeholdelse.
Avatar billede steen2102 Nybegynder
07. maj 2011 - 23:18 #3
Du skal højst sandsynligt også betale aconto vand og varme. Beløbet her er bestemt ud fra hvad de forventer at du forbruger i løbet af et år. Derfor kan du risikere at skulle efterbetale, eller hvis du er heldig at få penge tilbage.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
08. maj 2011 - 01:00 #4
Tak for hjælpen. Steen - jeg er ikke i tvivl om hvad a conto er, men bare specifikt de emner, som der er blevet nævnt som hører herunder.