Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
10. maj 2011 - 23:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

min skærm (taskbar) er pludselig for lang til skærmen

Jeg havde problemer med mit knap nr "2", som jeg så lige ville pille af for at se om der skulle sidde noget under. Så har jeg fået trykket på et eller andet så nu er selve skærmen blevet længere. Jeg ved ikke helt hvordan det skal forklares, men jeg kan ikke se hele den side jeg er inde på, jeg skal køre  musen helt op eller ned for at se det hele.
håber nogen kan hjælpe mig med at få den normale skærm tilbage..
mvh Anne
jeg har en Eee pc med windows xp
Avatar billede Ialocin Novice
10. maj 2011 - 23:23 #1
Hej Anne

Hvad sker der hvis du taster F11 ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
10. maj 2011 - 23:25 #2
Hej Anne

Eller ændrer zoom level på forstørrelsesglasset i nederste højre hjørne ef Internet Exploreren

Mvh Nicolai
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
11. maj 2011 - 09:11 #3
Det har jeg nemlig prøvet.. men den er stadig forlang.. hvis jeg trykker f11 er det næsten det sammen, bare at "bunden" også forsvinder.. det er heller ikke noget med forstørelsesgalsset at gøre.. det er lidt svært at forklare. men normalt når man scroller ned eller op kan man stadig se rammen af siden man er på.. det kan jeg ikke, det er helt nede i bunden
Avatar billede Ialocin Novice
11. maj 2011 - 09:14 #4
Hej Anne

Hmm ?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener ?
Er det din værktøjslinie i bunden af skærmen, der er væk ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
11. maj 2011 - 09:19 #5
Hej Anne

Er det dit skrivebord, der er for langt eller er det dit browser vindue ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
11. maj 2011 - 14:03 #6
mit browser window tror jeg det er.. har virkelig ikke forstand på dette. Men min alt er der altså værktøjslinjen også.. fx på facebook: normalt kan jeg se toppen hvor der popper venneanmodning op o g de ting, samtidig med at jeg kan se i chatten at en skriver til mig. (uden at skulle scrolle). Men nu kan jeg ikke se begge ting på een gang fordi "siden er for lang til skærmen".
Ved ikke om det er en bedre forklaring.. mh..
Avatar billede Ialocin Novice
11. maj 2011 - 23:03 #7
Hej Anne

> Start menu
> Control panel
> Display (skærm)

Her burde du ha´ muligheden for skifte mellem 3 skærmstørrelser.
Smaller - 100% (default)
Medium - 125%
Larger - 150%

Vælg 100% og jeg vil sige, at det ser ud som det plejer.

Her er et link, som viser hvad jeg snakker om, blot til Windows 7

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Make-the-text-on-your-screen-larger-or-smaller

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
12. maj 2011 - 16:53 #8
Det er heller ikke det.. Min tekst og det hele har samme størrelse som før.
Jeg prøver her at sende et billede jeg har taget af min skærm.. måske det hjælper..
Værdsætter din hjælp, og jeg forstår ikke hvad det er jeg har fået trykket på..
På billedet viser den toppen af siden OG bunden. men for mig kan jeg kun se en af delene, eller hverken den eller eller anden hvis jeg er på midten af siden..
Kan jeg sende det til en email eller sådan noget, jeg kan ikke putte billeder in her nemlig
Avatar billede Ialocin Novice
12. maj 2011 - 21:32 #9
Hej  Anne

Nicolaifogt@gmail.com

Mvh, Nicolai
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
12. maj 2011 - 22:51 #10
tak, der ligger nu et billede på din mail
Avatar billede Ialocin Novice
12. maj 2011 - 23:13 #11
Hej Anne

Jeg kigger på det i morgen formiddag :o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
15. maj 2011 - 15:32 #12
mange tak :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. maj 2011 - 16:48 #13
Er det ikke denne funktion du søger?
http://imageshack.us/f/192/zoomf.png/
Avatar billede Ialocin Novice
15. maj 2011 - 20:48 #14
Hej Anne og poko1

Jeg er fuldstændig blank ??
Så jeg er kun med på en kigger herfra ... glæder mig til at høre hvad svaret er :o)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede poko1 Ekspert
15. maj 2011 - 20:58 #15
Det havde nu også været en god ide at uploade billedet her på Eksperten! http://imageshack.us/
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
16. maj 2011 - 00:36 #16
ja jeg er godtnok også blank.. Den fungere fint, men det er stadig irreterende at jeg ikke kan få den tilbage som den var. Jeg må bare have trykket på et eller andet underligt. Men mange tak for tiden du har brugt på at prøve at hjælpe mig. Jeg skal nok skrive det ind, hvis jeg finder ud af hvordan jeg får skærmen som før..
hej "poko1" det er heller ikke noget med zoom at gøre. Der må være et genvejstast til det, fordi det "skete" fordi min tast nummer "to" ikke virker så godt så ville jeg pille tasten af og sætte den på igen, og med det ramte jeg nogle andre taster og så vupti blev skærmen " for lang".
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2011 - 07:40 #17
Det vil sige at du ikke tror at jeg kunne hjælpen hvis jeg så problemet? det kan da også godt være at du har ret så behold du bare dine problemer for dig selv.
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
16. maj 2011 - 10:47 #18
hvad mener du med det? Jeg vil meget gerne have hjælp. Det var til den anden person der har prøvet at hjælpe, som sagde han ikke vidste hvad det kunne være.
Og til dig skrev jeg at det heller ikke var problemet med zoom. Jeg ville jo ikke sætte et oplæg ind hvis jeg ikke vil have hjælp.. jeg værdsætter at folk gider bruge tid på at hjælpe..
mvh Anne
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
16. maj 2011 - 10:48 #19
aah du vil have jeg skulle sende billedet? Det gør jeg lige.
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
16. maj 2011 - 10:55 #20
kan ikke snede det via linket. fordi det er et billede af skærmen kopieret i et wordprogram og kan ikke sende wordprogram her.. kan jeg sende til din email?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2011 - 11:13 #21
#10
tak, der ligger nu et billede på din mail

Ud fra dette kan ingen andre jo se om de kan hjælpe? :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2011 - 15:25 #22
Tryk på  Ctrl +PrtSc  åben programmet Paint Tryk på sæt ind
Gå til gem og gem billedet som JPG. og Gem det på Skrivebordet.
Åben  http://imageshack.us/
Tryk på Browse find billedet tryk på upload now  Når billedet er uploadet kæmmer en liste med muligheder vælg den øverste den begynder med "http:// og kopier herind. "
Ps. det med at lægge sin mail adresse her på siden er ingen god ide den bør kun sendes gennem intern post her på siden.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2011 - 16:00 #23
Den helt lette løsning, er at lave en systemgendannelse, når noget sådan går galt. Helt enkel og ligetil: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2011 - 16:14 #24
Hmmm.? #23

jeg har en Eee pc med windows xp
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2011 - 16:22 #25
Ja, okay, det er nu det samme:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
16. maj 2011 - 19:22 #26
TAK!!! nu er den ligesom før. tak for hjælpen, allesammen. Ha en fortsat god mandag.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2011 - 20:05 #27
Velbekomme, hvilken løsning brugte du?

Hvis det var min, skal du lige acceptere mit svar.  :-)
Avatar billede annemortensen1 Nybegynder
17. maj 2011 - 08:00 #28
Ja jeg brugte dit svar. Men der er ikke en boks hvor jeg kan  sætte et V tegn i. mh