Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 11:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Router

Jeg har lige købt en Cisco E4200 router (nyeste firmware). Denne er opsat og alle enheder (alarm, webcam, NAS server, printer og PC'ere)der er tilkoblet har faste IP adresser og alt kører som det skal.
Nu vil jeg så gerne have mulighed for at komme til enhederne og se webcams og alarmens webinterface fra en anden computer gennem internettet. Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg opsætter min router, så dette bliver muligt, eller ved hvor jeg kan finde noget forståligt læsestof der tydeligt forklarer hvordan dette gøres.
Hvad er sikkerheds risikoen ved at gøre dette og hvordan kan jeg undgå indtrængen på de NAS servere jeg har koplet til netværket.

På forhånd tak.

Robiboy
Avatar billede Sparrman Nybegynder
13. maj 2011 - 12:51 #1
Den medfølgende userguide, kapitel 2, side 36 og frem omhandlende portforwarding, burde være det du skal kigge lidt på :-)
Avatar billede Sparrman Nybegynder
13. maj 2011 - 12:54 #2
Og her noget der "måske" forklare det lidt mere detaljeret :-)