Avatar billede umba Nybegynder
17. maj 2011 - 17:28 Der er 10 kommentarer

hjemmebio

Hej
Jeg har et surround system som har en coaxial indgang, et fjernsyn med optisk udgang, en ps 3, et apple tv med optisk udgang og en blueray-afspiller med optisk udgang.

Mit spørgsmål går så på om jeg kan få en boks som samler, skifter imellem og convertere de forskællige enheder's udgange til surround systemet's coaxial indgang?

Hvad er prislejet, navn og størrelse på en sådan slags swift?
Avatar billede kjeldsted Novice
17. maj 2011 - 18:02 #1
Æh. Snakker vi S/PDIF?
17. maj 2011 - 18:02 #2
Avatar billede kjeldsted Novice
17. maj 2011 - 18:07 #3
Og hvis det er S/PDIF vi er ovre i er det vel noget a lá http://www.amazon.com/Digital-Optical-Toslink-Coaxial-Converter/dp/B000I98ZQY du skal have fat i.
Avatar billede Beach Mester
18. maj 2011 - 00:25 #4
Du kan få en simpel converter imellem coax og optisk digital og omvendt her->
http://www.av-cables.dk/coaxial_digital_kabel/coaxial_digital_konverter_131_da/?gclid=CKTgg9mC8KgCFcJP4Qod7C8yCQ

Dit problem bliver først rigtig sjovt hvis du kun har én digital coax indgang på din amp - Så skal vi over i digitale mixere mm. og så er du nok bedre tjent med at skifte den:-(

//B
Avatar billede Beach Mester
18. maj 2011 - 00:29 #5
Og så en lille opfordring også fra mig.... Gamle åbne spørgsmål helt tilbage til 2006. Det er over 5 år siden:-(
På tide at lukke dem ned?

//B
Avatar billede umba Nybegynder
19. maj 2011 - 14:23 #6
Men en converter vil vel ikke tage 5.1 med?
Avatar billede umba Nybegynder
19. maj 2011 - 14:27 #7
Avatar billede Beach Mester
19. maj 2011 - 20:12 #8
En digital converter som forslået, ændre ikke signalet. Putter du 5.1 ind kommer der 5.1 lyd ud. Det eneste det handler om er om din amp kan forstå og læse output.

//B
Avatar billede kjeldsted Novice
19. maj 2011 - 23:13 #9
Nu bliver jeg da ganske vist lidt i tvivl om S/PDIF (som jeg går ud fra du snakker om). Den professionelle udgave (AES/EBU) er bygget til at bære to signaler. Så vidt jeg husker kan man godt presse S/PDIF'en til at bære hele 4 kanaler, hvis man da nedsætter bitraten. Men ligefrem 6 kanaler synes jeg da lyder af meget.
Men måske tager jeg fejl. Arbejder ikke så meget med consumer udstyr.
Avatar billede umba Nybegynder
23. maj 2011 - 10:00 #10
Jeg har fundet en boks her som ligner noget af det som jeg har efterspurgt.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220749255025

Er det her noget som vil virke, eller for billig en løsning?