Avatar billede JenZen Novice
17. maj 2011 - 19:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra andet felt

I ark 1 har jeg en række felter som jeg ønsker skal defineres udfra hvad man udfylder i A1 eks. 1000 A1 skal så hente data fra ark 2 hvor der ud fra 1000 er en række data der skal med videre over på Ark 1.

Giver det mening ?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
17. maj 2011 - 22:31 #1
Øhhhh - forståelses spørgsmål :
Jeg kan ikke hjælpe med en formel eller en VBA-kode; men jeg tror jeg kan gøre det lidt mere forståeligt *S*

Hvis Ark1 felt A1 er lig med 1000
- så hent noget bestemt fra Ark2

(1000 bestemmer så, hvad der skal hentes ?)

Hvis Ark1 felt A1 er lig med f.eks 999 eller 1001, så skal der hentes noget andet i Ark2?

Resultatet af denne søgning i Ark2, skal så sendes tilbage til et bestemt sted i Ark1 ?
Avatar billede larsh03 Nybegynder
18. maj 2011 - 14:18 #2
Hvordan er strukturen på dataene i Ark 2?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2011 - 16:23 #3
loopslag kan bruges.

=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(B18;Prisliste!$B$1:$D$538;3;FALSK));"";LOPSLAG(B18;Prisliste!$B$1:$D$538;3;

Denne kode jeg viser her er taget fra min fakturaskabelon der henter en pris i prislisten, når jeg skriver en tekst i kolonne B18
Koden ligger hos mig i D kolonnen.

Kan ikke hjælpe dig med at lave formlen, da jeg har fået den herinde på Eksperten.
Avatar billede JenZen Novice
31. juli 2011 - 10:16 #4
Blev aldrig løst, måtte selv opfinde den "dybe tallerken"