Avatar billede jakobljensen Nybegynder
17. maj 2011 - 20:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VPN fejl 806???

Hejsa,

Jeg har en server 2008 r2 med routing and remote access role installere så jeg kan bruge den som VPN server. Umiddelbart er alt sat op korrekt på serveren da jeg kan logge på via en vpn klient internt!

Jeg kan bare ikke eksternt og får fejlen 806 som fortælle mig at det er GRE IP 47 som ikke giver adgang! Min router er en cisco/linksys WRT 610 med DD-WRT firmware "v24-sp2" og under VPN pass through er PPTP enablet som jo er GRE IP 47..?

Jeg har pillet firewall af på klienten,routeren samt på server 2008.

Hvad er det jeg gør forkert??
Avatar billede chalde Seniormester
17. maj 2011 - 20:22 #1
Har din server public IP eller er den sat i DMZ?
Ellers husk at forwarde porte (mener det er 1723, kan ikke huske om der er flere).
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
17. maj 2011 - 20:56 #2
Jeg har statisk wan ip og port 1723 er forwarder i routeren til min interne server adresse..
Den interne server adresse er dog midlertid sat til dynamisk men der har vel ikke noget at sige nu og her
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
03. august 2011 - 12:22 #3
..