Avatar billede netmet Nybegynder
18. maj 2011 - 14:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mac kan ikke finde Garmin Nüvi 250

Hjælp! Jeg har lige købt en Garmin Nüvi 250 (brugt) og vil gerne opdatere kortet via Garmins hjemmeside. MEN - når jeg tilslutter min Garmin til min Mac med et mini usb kabel, registrerer mac'en ikke, at jeg har tilsluttet enheden. Den kan ganske enkelt ikke se Garminen. Jeg har forsøgt på en PC også med samme resultat.

Er der mon en klog herinde, der brænder for at løse problemet? ;-)

Vh.
Mette
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2011 - 14:50 #1
Et bud, uden at kende Garmin produktet: USB porten er brændt af, når hverken mac eller PC kan se den på USB porten, er der ihvertfald noget der kunne tyde på det.

Kikker dog lidt mere på sagen!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2011 - 15:00 #2
Har kun lidt tid her i togen, men jeg antager at du følger en vejledning som denne: http://iqc.garmin.com/eCustomer/KODSelfService/request.do?session={dab31830-814d-11e0-60b4-000000000000}&event=3&view()=c{441bb240-d132-11df-c826-000000000000}&objectId=&eksObjectId=&objectType=Case&isJumpEnabled=false&isContentJumpEnabled=false&vendorKey=&versionId=244&objectScore=96&from=results
Avatar billede netmet Nybegynder
18. maj 2011 - 15:30 #3
Tror ikke USB porten er brændt af - den klarer printer og andet fint. Desuden tænder Garminen, når jeg tilslutter den Mac eller PC, så noget virker altså. Jeg kan bare ikke finde Garminen som enhed på Mac/PC, og Garmins Communicator program kan heller ikke finde den. (program som man downloader fra Garmin.com, for at enheden kan tale sammen med Mac/PC.
Avatar billede netmet Nybegynder
18. maj 2011 - 15:32 #4
Tror ikke USB porten er brændt af - den klarer printer og andet fint. Desuden tænder Garminen, når jeg tilslutter den Mac eller PC, så noget virker altså. Jeg kan bare ikke finde Garminen som enhed på Mac/PC, og Garmins Communicator program kan heller ikke finde den. (program som man downloader fra Garmin.com, for at enheden kan tale sammen med Mac/PC.
Avatar billede netmet Nybegynder
18. maj 2011 - 15:42 #5
@James - Fandt faktisk en guide derinde, men den forudsætter at jeg kan løse mit problem ved at tilslutte enhenden igen. Det virkede selvfølgelig ikke...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2011 - 18:56 #6
Det var ikke USB porten i PC/MAC jeg tænkte på, men der imod den i Garmin. At den tænder ved tilslutning betyder bare at 2 af de 4 USB forbindelser virker, nemlig dem der levere 5V. De 2 data ben kan godt være defekte!

- Er Nüvi'en i mass storage mode?

- Har du prøvet at finde en menu til reset af Garmin? Ellers er der nok en "skjult" knap til det samme.
Avatar billede netmet Nybegynder
18. maj 2011 - 22:35 #7
Tror stadig ikke på, at porten er død. Jeg har to Nüvi; en 200 og en 250 og ingen af dem kan findes af hverken Mac eller PC, så det må være noget andet.

I følge Garmin.com bør enheden gå i mass storage mode, når man tilslutter den til Mac/PC, men det gør mine ikke. De tænder bare og forsøger at finde satelitter.

Hvis jeg resetter Garmin - ryger mine kort så ikke også?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. maj 2011 - 22:07 #8
det er muligt at dine kort forsvinder hvis du laver en reload, men hvis du har betalt for dem har du også en garmin bruger som du kan hente dem med igen!

har du været logget på Garmins hjemmeside og registreret dine produkter.
Avatar billede netmet Nybegynder
03. juli 2011 - 17:42 #9
Jeg har nu selv løst problemet: Har købt nyt USB-kabel - og så virkede det fint.