Avatar billede r_becker Novice
19. maj 2011 - 00:14 Der er 4 kommentarer

forespørgsel

Har en tabel der indeholder felterne antal/udbetaling1/udbetaling2/udbetaling3/udbetaling4/

udbetaling1-4 er dato felter
hvor der kan være samme dato i de forskelige udbetalingsfelter.
vil gerne have at jeg på en form indtaster en dato og den så finder de forskellige poster med den dato.

har prøvet at lave 4 seperate forspøgelser hvor jeg finde antal og dato for hver udbetaling, men kan ikke få disse tal samlet i en tabel/forspørgsel som jeg kan genere en rapport udfra
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. maj 2011 - 07:41 #1
Jeg har navngivet tabellen Table2 - det skal selvfølgelig laves om
Men ellers finder nedenstående alle poster hvor 19-5-2011 optræder i et eller flere af udbetalingsfelterne.

SELECT Table2.Antal, Table2.Udbetaling1, Table2.Udbetaling2, Table2.Udbetaling3, Table2.Udbetaling4
FROM Table2
WHERE (((Table2.Udbetaling1)=#5/19/2011#)) OR (((Table2.Udbetaling2)=#5/19/2011#)) OR (((Table2.Udbetaling3)=#5/19/2011#)) OR (((Table2.Udbetaling4)=#5/19/2011#));
Avatar billede r_becker Novice
21. maj 2011 - 18:10 #2
Hej Hugo

Kan sku ikke få det til at spille )o

hvis jeg kommer det ind i sql i desigvisning i forespørgsel skriver den at der er tegn efter sql sætningen.
og datoen kan man taste den ind på en form og så genere den forespørgslen ud fra den dato.

/Rickie
Avatar billede r_becker Novice
21. maj 2011 - 22:34 #3
fik den til at se  sådan ud
SELECT tbl_salg.antal, tbl_salg.[udbetaling 1], tbl_salg.[udbetaling 2], tbl_salg.[udbetaling 3], tbl_salg.[udbetaling 4]
FROM tbl_salg
WHERE (((tbl_salg.[udbetaling 1])=[forms].[Formular1].[tekst2])) OR (((tbl_salg.[udbetaling 2])=[forms].[Formular1].[tekst2]) or ((tbl_salg.[udbetaling 3])=[forms].[Formular1].[tekst2]) or ((tbl_salg.[udbetaling 4])=[forms].[Formular1].[tekst2]));

men kan man fjerne de datos som måtte være der med en anden dato, som det er nu hvis jeg feks. søger på 01-07-2011 og det er i udbetaling 1 så kommer der og 01-08-2011 med i udbetaling 2... eller er vi ude i noget med hver sin tabel til udbetalingerne..

/Rickie
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. maj 2011 - 10:07 #4
Det sidste vil ikke sådan bare lige kunne gøres som jeg ser det.
Det er noget med dit tabeldesign der gør det som du selv antyder. Ikke nødvendigvis flere tabeller men [Dato], [UdbetalingNr], [Udbetaling] (Læg mærke til INGEN mellemrum)