Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. maj 2011 - 11:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2008 R2 x64 - Internet forbindelse og client(x64) problem

Følgende opsætning giver mig problemer med at få internet forbindelse fra klient pc. server og klient er x64

Jeg har lige igennem VMWare installeret en Windows server 2008 R2 og en klient med Windows 7 Enterprice

jeg har installeret DHCP på serveren
og lavet et scope der hedder
192.168.0.20 - 192.168.0.254

der er 2 netkort i Serveren LAN/WAN
det interne LAN har jeg givet statisk adresse 192.168.0.1

Det Externe WAN er sat til DHCP

klient pc får dhcp ip fra serveren og dns og gateway peger på server LAN IP (192.168.0.1)

Men når jeg fra klient pc prøver at gå på internette fr jeg fejl "internet explorer cant display the web page)

der er  en router med dhcp tilsluttet og har en ide om at det muligvis kan skabe nogle problemer.

Jeg har prøvet at afinstallere dhcp på serveren men så kan klienten ikke få nogen ip adresse den siger at den ikke kan få kontakt til dhcp server så???
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. maj 2011 - 16:49 #1
Venter stadig på hjælp :(  -ja  eksperten er desværre ikke særligt fyldt med eksperter  eller er folk bare  begyndt at være eguistiske og anti hjælpsommer
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. maj 2011 - 10:14 #2
:( øv igen ingen hjælp!
Avatar billede PixelIT Nybegynder
26. maj 2011 - 13:02 #3
Hej med dig

Fejlen er sandsynligt DNS. Har du husket at sætte din ISP's dns adresse under DHCP opsætningen? Du kan stadig gøre det under indstillingerne for DHCP. Du skal angive DNS værdi under "DNS servers el. names"

1. værdi skal være din DNS servers ip adresse (da klienterne altid skal spørge windows serveren først før den går ud på internettet og spørger - ellers kan den ikke slå interne navne op)

2. værdi skal være ISP dns
3. værdi kan være isp dns 2 eller evt. googles 8.8.8.8 dns server

Start med at gå ind på klientens netkort og sæt dns adressen manuelt til 8.8.8.8

hvis det virker har du fundet fejlen. så skal det bare gøres centralt på serveren.