Avatar billede googolplex Novice
19. maj 2011 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse af stationær og bærbar via trådløs router

Hejsa :)

Jeg har en stationær PC (kører Vista), og en bærbar PC (kører XP), som gerne skulle forbindes med hinanden via min trådløse router (en TDC HomeBox).

Min PC har forbindelse til routeren via et kabel (intet netkort), min bærbare PC har trådløs forbindelse til routeren.

Normalt sender jeg bare filer over e-mail, men jeg kunne godt tænke mig at de kørte i et netværk i stedet, da jeg skal sende nogle store filer frem og tilbage.

Nogen der kan hjælpe mig med hvordan det skal sættes op ? Jeg skal lige sige at jeg stort set intet aner om netværk :)
Avatar billede googolplex Novice
19. maj 2011 - 23:04 #1
Jeg skal måske lige sige, at jeg fandt det her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20573

Er det sådan et WPS jeg skal sætte op ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2011 - 00:53 #2
Da jeg fik min homebox var det trådløse net allerede forberedt med kryptering i den, og vi installerede de bærbare med den cd rom der fulgte med boksen, og skrev koden ind der stod på kassen som det kom i. Hvis du skal have pc'erne til at se hinanden skal de være i samme arbejdsgruppe. I Vista mener jeg de som standard bruger "workgroup" hvor de i Xp bruger "mshome" (tror jeg det er). Så du er nødt til at rette det til.
Får du ikke forbindelse, så skal du måske lige undersøge om firewallen blokerer, ved at deaktivere den midlertidigt.
Avatar billede googolplex Novice
21. maj 2011 - 16:50 #3
De er begge i samme arbejdsgruppe 'WORKGROUP'.

Når jeg prøver at gå ind i:

Netværkssteder -> Hele netværket -> Microsoft Windows-netværk -> Workgroup

...får jeg følgende besked: 'Workgroup er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse. Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket'.

Jeg får samme besked selvom min Firewalls er slået fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2011 - 20:34 #4
Har du forsøgt at køre en netværksinstallation på den ene pc og oprette en fil på en usb pind for at konfiguere den anden?
Avatar billede googolplex Novice
19. november 2011 - 21:45 #5
Lukker spørgsmålet, da jeg fandt en anden løsning.