Avatar billede Berti12 Nybegynder
20. maj 2011 - 22:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internet forsvinder anden eller tredje gang jeg spiller CS-1.6

Hej,
Jeg kører trådløst internet på min bærbare computer, hvor jeg godt kan finde på at spille Counter-Strike 1.6
Problemet er:
Jeg kan godt spille CS1.6 en eller to gange før internettet forsvinder. Jeg spiller aldrig så lang tid af gangen så hvis vi nu siger at jeg spiller 25-30 min. første gang og (hvis jeg er heldig) 10-20 min. anden gang og derefter går ud og ind for tredje gang når den kun at uploade servere før internettet forsvinder...
Jeg kan selvfølgelig altid genstarte pc'en og spille igen, men det virker bare lidt irreterende at skulle gøre hver gang.

Når jeg så starter internettet kommer denne besked:
Denne webside er ikke tilgængelig
Serveren på www.google.dk kan ikke findes, fordi DNS-opslaget mislykkedes. DNS er den webservice, der oversætter et websteds navn til dets internetadresse. Denne fejl skyldes oftest, at der ikke er forbindelse til internettet, eller at netværket er forkert konfigureret. Det kan også skyldes en DNS-server, der ikke svarer eller en firewall, der forhindrer Google Chrome i at få adgang til netværket.
Her er nogle forslag:
Genindlæs denne webside senere.
Tjek din internetforbindelse. Genstart alle routere, modemmer eller andre netværksenheder, du bruger.
Tjek dine DNS-indstillinger. Kontakt din netværksadministrator, hvis du ikke er sikker på, hvad det betyder.
Prøv at deaktivere forudhentning af DNS ved at følge disse trin: Gå til Skruenøglemenuen > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder, og fravælg "Brug forudhentning af DNS for at kunne indlæse sider hurtigere".
Prøv at tilføje Google Chrome som tilladt program i indstillingerne for din firewall eller antivirussoftware. Hvis det allerede er et tilladt program, skal du prøve at slette det fra listen over tilladte programmer og tilføje det igen.
Hvis du bruger en proxyserver, skal du kontrollere dine proxyindstillinger eller kontakte din netværksadministrator for at sikre dig, at proxyserveren virker.
Hvis du ikke mener, at du bør bruge en proxyserver, kan du prøve at følge disse trin: Gå til Skruenøglemenu > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder > Skift indstillinger for proxy > LAN-indstillinger, og fjern markeringen "Brug en proxyserver til LAN".
Fejl 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes.

Håber der er nogle eksperter derude som kan hjælpe mig ;)
Avatar billede lzs Nybegynder
20. maj 2011 - 22:39 #1
Det lyder som om du har en dårlig router, hvilken har du?
Avatar billede fhansen82 Mester
20. maj 2011 - 22:54 #2
Prøv at skifte kanal på routeren. Det kan være at der er noget der forstyrer på linien. Hvad hvis du kobler dig på via LAN?
Avatar billede Berti12 Nybegynder
20. maj 2011 - 23:19 #3
-lzs
Ja jeg har ikke en særlig god router desværre ;)

Jeg har en router fra TDC. Der har været en mand og kigge på routeren og han mener han har ordnet alt der skulle ordnes.
Hvad vil det sige ''at skifte kanal på routeren'' og hvordan gør man?
Det er jo kun min bærbars internet der forsvinder. De andre computere har ikke nogle problemer med nettet?
Avatar billede fhansen82 Mester
21. maj 2011 - 00:12 #4
Når man skifter kanal, så skifter man den kommunikationslinie som bruges fra router til trådløs modtager (altså din bærbare). Når mange routere i samme nærhed, bruger samme kanal, kan der opstå problemer, som fx. udfald på linien.
Hvilken router (mærke, model) drejer det sig om?
Jeg går ud fra at når du skriver de andre PC'er, så er de tilsluttet via LAN?
Hvis du evt. har en mobil med Android på, så kan du hente en app der scanner kanalerne og ser hvilke der er i brug og hvilke der er ledige.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
21. maj 2011 - 17:18 #5
Har fundet ud af at internettet kun forsvinder hvis jeg har sat computeren på ''slumre'' og derefter spiller. Det vil sige ingen problemer indtil den er sat på slumre.
Avatar billede fhansen82 Mester
22. maj 2011 - 00:27 #6
Har du spillet kørende, mendes du PC'en går i slumre mode? Jeg går ud fra at Wifi modulet også bliver slukket ned i slumre mode, og du derfor mister forbindelsen til nettet.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
22. maj 2011 - 12:51 #7
Nej jeg har intet kørende når den er på slumre. Desuden har jeg internet når jeg tænder den igen, men ligeså snart jeg går ind på CS1.6 forsvinder det permanent og vender ikke tilbage før jeg har genstartet computeren :(
Avatar billede fhansen82 Mester
27. maj 2011 - 23:28 #8
Lyder sært. Måske du skal prøve at opdatere driveren til dit netkort.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
29. maj 2011 - 17:15 #9
Har prøvet men det går helt galt :) Det er en meget lang historie...Men det er egentlig ikke noget særligt problem. Håbede bare på andre der havde oplevet det samme...
Avatar billede fhansen82 Mester
29. maj 2011 - 17:25 #10
Hvad går galt?
Avatar billede Berti12 Nybegynder
01. juni 2011 - 21:45 #11
Ligemeget...læg et svar alligevel så giver jeg dig pointene fordi du prøvede :)
Avatar billede Berti12 Nybegynder
04. juni 2011 - 13:17 #12
Lukket...
Avatar billede fhansen82 Mester
07. juni 2011 - 11:44 #13
Hvorfor tager du pointene selv? Så kan jeg jo ikke lægge et svar.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
07. juni 2011 - 13:56 #14
Jeg tog pointene 3 dage senere...men hvis du meget gerne vil kan vi godt aftale at jeg giver dig 100 point...
Avatar billede fhansen82 Mester
07. juni 2011 - 21:17 #15
Undre mig bare når du selv er samme antal dage om at svare :O)
Jeg var på ferie i England, så kunne ikke svare. Men det går nok. Problemet blev ikke løst, så det er fair nok du selv tager pointene. Håber du finder løsningen andet steds.