Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 15:52 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

ATI 5770 Skærmdriver er stoppet med at fungere og er blevet genoprettet

Hej derude,

Jeg har et problem med mit ATI 5770 kort, hvis jeg laver ikke så krævende opgaver på computeren, som fx. alm. internet explorer/firefox brug, eller lidt programmering i Visual Studio så oplever jeg at skræmdriveren stopper med at svare, og genoprettes.

Jeg har 2 ens Samsung Syncmaster 206 BW skærme, de bliver enten sorte eller hvide når denne fejl opstår - høre jeg musik imens, så stopper musikken.

Jeg har kigget lidt på computerens temperatur på bundkortet m.m. og der ser alt fint ud, jeg kan se at der er mange flere der har samme problem, men det ser ikke ud til at der er nogle konkret løsning på problemet - jeg har forsøgt at reinstallere driverene til mit grafikkort, eller forsøgt at overclocke det let, så at GPU'en hele tiden holder samme frekvens dette hjalp heller ikke.

Har i nogle inputs til denne?
der er 200 points på spil ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 15:59 #1
Hvor har du hentet driveren fra og hvad er 3 partens  navn? Altså XFX/Sapphire eller andet?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 15:59 #2
jeg har et sapphire kort, og på deres hjemmeside henviser de blot til ATI's drivere..
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2011 - 16:00 #3
Har du prøvet at fjerne grafikkortet fra din computer, tændt pc'en og slukket for den igen, for så derefter at indsætte dit grafikkort igen?

Hvad med at afinstallere grafikkort-drivers, genstarte computeren og installere drivers på ny?

Er du sikker på at grafikkortet ikke bliver for varmt? Hvis du overclocker dit grafikkort bliver det kun varmere. Jeg har oplevet af min PC crasher, fordi mit lydkort blev for varmt. Du kunne eventuelt installere mere køling, medmindre du er sikker på at grafikkortet ikke bliver meget varmt (over 70-80 grader?).
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:06 #4
Okay, men hvad installerer du så af software til den? Kun driver eller driver + software?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:08 #5
Skal os lige vide præcist hvad den model du har hedder altså fx:

SAPPHIRE HD 5770 FleX 1 GB GDDR5
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:10 #6
Hej Jesper - det har jeg dog ikke forsøgt, jeg kunne ikke lige se hvad det skulle gøre godt for det med at fjerne grafikkortet og sætte det i igen, det er jo egentlig standard procedure at genstarte efter at havde fjernet driveren, starte op og installere igen.

Blueeyez - jeg har forsøgt at installere selve driveren uden deres CCC, og så har jeg forsøgt at installere den med CCC lige lidt hjalp det.

grafikkortet ligger på omkring 45-50 grader.

bundkortet ligger på omkring de 34 grader.

og cpu'en ligger på 50 grader.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:11 #7
mit grafikkort hedder:
SAPPHIRE HD5770 1GB GDDR5 PCIE
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:13 #8
Og styresystem (7 32 el 64 el andet?)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:13 #9
Det er Win 7 64 bit ultimate.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:18 #10
Okay, gider du smide link til nøjagtigt det kort du har? Går ud fra du har købt det ved en webshop?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:28 #12
Du skriver du har et kort med 1 GB men du linker til 512 MB ?

vælg efter følgende på Sapphire: SAPPHIRE HD5770 512MB GDDR5 PCIE
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:29 #13
Ud over det hvis det er det kort du har så tror jeg ikke du har nok ram på den til og kræve alt for meget af den.. (Ved ikke hvad du forventer af kortet når du bruger flere skærme)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:34 #15
Hvor stor en strømforsyning har du?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:39 #16
En FH-Power 450W

Det burde ikke være der fejlen ligger, da kortet kun benytter omkring de 125W når den ikke er under load, og det er den ikke når den blot benyttes til internet samt visual studio :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:41 #17
Nej men nu har du jo os andet hardware i din pc;) Så hvis du gider skrive hvad du har i pcen ud over graffikkort os :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:44 #18
Jeg har yderligere en Intel dual core e8400
bundkort: Gigabyte Ga-g41m-es2l
Seagate 7200.11 harddisk
4 GB kingston value ram
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:48 #19
Okay så er det ikke det, medmindre du har OC'et din pc ekstremt meget hvilket jeg tvivler på ville nå så højt op før det går galt...

Men så må vi jo starte fra bunden, har du prøvet og nøjes med 1 skærm kun?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:50 #20
Det kan jeg lige forsøge og se hvordan den opføre sig :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 16:52 #21
Super og du skal os lige skifte fra port til port ment på den måde at når du bruger 1 skærm så nøjes du med den ene port og derefter skifter du til port nr 2 med skærmen og prøver den vej..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:54 #22
Så er det testet - fejlen er ret nem at fremprovokere i visual studio - fejlen opstår stadig, selv om den anden skærm er pillet helt fra.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 16:56 #23
Fejlen opstår også selv om der skiftes port - uanset om det er nogle af DVI portene, eller fra HDMI til DVI.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 17:23 #24
Og du har fornyligt købt kortet eller?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 17:29 #25
hm.. det er købt i 2010 det er først begyndt at irritere mig nu da jeg skal benytte visual studio en del mere..
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 17:58 #26
Så kortet har faktisk drillet siden 2010 og det er først nu du vil have løst det/fundet problemet? :S
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 18:04 #27
Det er først nu at jeg er begyndt at benytte visual studio der fremprovokere problemet ret voldsomt :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 18:10 #28
Okay, hmm nu er jeg så lidt i tvivl men hvilket version af visual studio bruger du?

Hvis du gider lige og hente følgende program: GPU-Z

Og så køre den fil og så holde øje med hvordan kortet reagerer
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 18:14 #29
Jeg benytter den nyeste version 2010 - ultimate.

Jeg prøver :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 18:25 #30
Det ser ikke ud til at jeg kan fremprovokere fejlen lige pt. efter at jeg har rodet lidt med nogle forskellige grafik indstillinger - jeg skriver lige hvis fejlen opstår igen.
Avatar billede ktrs Novice
22. maj 2011 - 18:54 #31
Der skrives at der sider en 450w strømforsyning i, men er du sikker på at strømforsyningen virker optimalt.
Har selv lige måtte skifte en strømforsyning da den drille et skærmkort, der kom ikke nok strøm til.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 20:12 #32
tvivler lidt på at det er PSU'en, men det ser ud til at fungere nu efter jeg ændrede nogle indstillinger i CCC - men nu må vi se hvordan den opføre sig efter en genstart.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. maj 2011 - 21:33 #33
Det ser ud til at det hele spiller 100 % efter at jeg har rodet med de konfigurationer, men aflæg gerne svar som tak for inputs :)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. maj 2011 - 21:41 #34
Lyder godt at du fik det til og spille, du får svar her ;)