Avatar billede serverservice Praktikant
23. maj 2011 - 23:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

win 2000 sbs til 2008 sbs migrering af AD - brugere , computere og mailboks

Hej Jeg har fået en forespørgsel på en server hvor data fra den gamle server skal migreres over .

Helst så den nye server bliver så identisk som den gamle.

Vigtigst for os er at :

Brugerkonti og computerkonti er de samme - så pcér logger på som hidtil .
mail bokse flyttes/moves over

Jeg har læst en masse scenarier , men kan ikke blive klog på hvad er best practice ?

1. De skriver generelt at det ikke er muligt at tilslutte 2008 sbs til 2000 sbs domain - og derfor skal man køre ADMT 3.1 på 2008 og promote den - http://forums.techarena.in/small-business-server/1054504.htm

2. Andre anbefaler en 2003 som tempdc til at flytte til og derefter videre til 2008 http://mwearl.wordpress.com/2009/03/15/migrate-to-sbs-2008-from-server-2000/

3. MS har helt deres egen guide men mange anbefaler den ikke . f.x den fra Jeff .
Andre guides er 2003 til 2008 og det ser mere lovende ud http://technet.microsoft.com/en-us/library/sbs-2008-2003-migration%28WS.10%29.aspx

4. andre anbefaler swing herfra http://www.sbsmigration.com

Spørgsmålet er om jeg bør lave en "in place upgrade af 2000sbs til 2003 sbs" og så migrere den til 2008 serveren

Nogle der har erfaring med 2000 sbs til 2008 sbs eller lignende - og hvad vil I anbefale ?

Hilsen Dennis og freelancere
Avatar billede PixelIT Nybegynder
26. maj 2011 - 12:41 #1
Hej Dennes og freelancere

Lav en ny win08 installation og tilføj den i domænet.

på win08 laver du en DCpromo, og giver den alle FSMO-roller.

Det var kort sagt.

Jeg har googlet lidt og fundet en fin guide til jeres behov.
http://www.chicagotech.net/netforums/viewtopic.php?t=4675&sid=3e51331dfcf2865154563ee85b17e635

du kan kontakte os for hjælp på http://www.pixelit.dk
Hjælper jer gerne uden bekostning :)

Mvh
Pixel IT
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2011 - 21:49 #2
Det du skriver er jo bare en standard installation at server som tilsluttes et domain og overføres FSMO roller - men det er desværre ikke så simpelt

Men jeg har fundet ud af at det ved at lave et scenarie på vores testservere og der skal flere trin igennem når det er fra 2000 server til 2008. men det virker nu .

Opskriften var flid og troubleshooting + viden og server forståelse

ellers tak for interessen
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2011 - 21:52 #3
Opskriften var flid og troubleshooting + viden og server forståelse

Kan læse flere steder at det slet ikke er muligt med en "in place upgrade" så det vil jeg fraråde.
Avatar billede PixelIT Nybegynder
26. maj 2011 - 22:13 #4
okay da :-)

Hvad gjorde du så?

Det er normal praksis at gøre det på den måde jeg skrev.
Du kan ikke lave en in-place upgrade fra 2000 til 08 - Det burde du vide da microsoft selv også nævner det og aldrig råder in-place upgrades på DC'er :0)

Best practice her er at du flytter FSMO rollerne. På den måde har du redundant på dc'erne hvis noget nu skulle gå galt.

Du kan aldrig forvente at 2 miljøer opfører sig på samme måde så det er jo klart at der vil være flere trin, men når du udbyder server service så forventede jeg ikke at ALLE trin skulle udpensles.

Det er basisviden :o)

God weekend.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. maj 2011 - 16:18 #5
Det du skriver er sikkert muligt fra 2003 og som sagt er det ikke helt enkelt så jeg kørte flere af de switches der skulle til for at klargøre 2000 . kan ikke lige huske hvilke ...men muligt de er skrevet ned et sted.

Og som du selv kan læse af mine links er det ikke noget som kan løses med en standard guide ...
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juni 2011 - 10:30 #6
Men jeg er lidt stolt af at du gerne vil i praktik hos mig selvom du har firma. .

Vi fik ikke ordren fordi kunden har valgt en konkurrent som var billigere - men hvad nu kender vi løsningen og setup fra a til z.
Kan være der kommer en anden kunde med noget der minder om ;)