Avatar billede starinsky Praktikant
24. maj 2011 - 21:53 Der er 6 kommentarer

Meget langsom D-link DNS 320 NAS men kun med Office 2007

Jeg har netop købt en D-link DNS-320 med 2 harddiske. Hvis jeg vil gemme eller åbne en Microsoft Office-fil (Word, Excel, PowerPoint) tager det 3 minutter (!!!!) uanset filens størrelse - med alle andre testede programmer 1-2 sekunder.

Dette gælder dog kun min stationære pc som kører Windows 7 Home Premium SP1 og alle opdateringer, har en Intel Core2 Quad på 2,4 GHz og 4 GB RAM.

Forsøger jeg at gemme samme office-fil fra min kones pc (Samme operativsystem, Intel Core2 Duo 2,66 GHz, 2BG RAM) eller fra min bærbare (Windows XP med alle opdateringer, Dell Inspiron 6400, Intel Core 2, 1,66 GHz, 1BG RAM) tager det kun et par sekunder!!!

Alle pc'er er forbundet med kabler til min router Sitecom Gigabit XR VL306. Routeren er et par sekunder om at åbne en hjemmeside.

Problemet må ligge i Microsoft Office - men hvor?
24. maj 2011 - 22:21 #1
Tanke:
... sammenlign Word "Tilføjelsesprogrammer" / Placering på en 'god' og din 'dårlige PC...

og/eller

Kør en
"Microsoft Office Diagnosticering"
Avatar billede helt83 Nybegynder
24. maj 2011 - 23:30 #2
Hej starinsky

Nu ved jeg ikke hvad din dlink køre med af "styresystem",men prøv at aktiver service: WebClient i services.msc har set det løser problemer med langsom filhentning fra linux og AS400.

mvh
helt83
Avatar billede starinsky Praktikant
25. maj 2011 - 00:28 #3
Hej helt83

Tusind tak for dit forslag. Det reducerede lagrings- og åbningstiden til 10 sekunder! Det er dog stadig længere tid end de andre pc'er bruger. Og hvorfor havde den uaktiverede WebClient ikke betydning for de andre programmer jeg testede?

Men tak for hjælpen.
Avatar billede helt83 Nybegynder
25. maj 2011 - 01:19 #4
Jeg ved det ikke men der er noget med den måde windows 7 tilgår linux og unix osv. Men hvad ved jeg ikke, har bare set problemet nogle gange før og fundet den løsning.

mvh
helt83
25. maj 2011 - 06:47 #5
Ref #3: PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede starinsky Praktikant
25. maj 2011 - 23:05 #6
Hej karise_larry

Tak for dit forslag vedr mit problem. Jeg har ikke haft tid til at se på det endnu, men det kommer.

Jeg er ny på sitet, så jeg er ikke helt med på hvad man gør, men jeg kan se - som du siger - at man ikke skal svare på sit egent spørgsmål, men er det så i orden at kommentere det? Hvordan skal man ellers "svare" de flinke mennesker der hjælper?

mvh
starinsky