Avatar billede zacariaz Nybegynder
25. maj 2011 - 09:57 Der er 4 kommentarer

HTML5/CSS horizontal menu

Hej

Jeg har sådan set lavet hvad der skal laves. Omtalte menu er præcis som den skal være, men da HTML5 stadig er et nyt område for mig, og CSS'en meget hurtigt forvirrer mig, kunne jeg altså godt tænke mig, hvis noget har tid, at den bliver evalueret.

Hvad angår browser support er det på nuværende tidspunkt ikke meningen at der skal være support for andre en de nyeste browsere, hvilket vil sige at koden ikke kan forventes at virke korrekt i IE8 og ældre.

Så hvis du finder noget galt, har forslag til ændringer eller forbedringer, lad mig det venligst vide.

Og har jeg opnået perfektion, lad mig det venligst også vide, så jeg ved at den er blevet evalueret.

det er jo ikke et egentlig spørgsmål, men jeg sætter alligevel de standard 200 point på højkant til de der tager sig tid til denne lille opgave.

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2011 - 10:10 #1
link?
Avatar billede zacariaz Nybegynder
25. maj 2011 - 10:29 #2
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 10:16 #3
Når man udvikler findes sjældent én perfekt løsning så om perfektion er opnået kan let afhænge af øjnene der ser - det bør i stedet målet op imod andre ting, som om fx performance og kompatibilitet er nået.

Overordnet set mener jeg det ser godt ud omend jeg på CSS-delen ville sørge for at få enheder på alle steder (altså fx 0px i stedet for bare 0) og samtidig er jeg i tvivl om formålet med de divs du har inde i dine li for du vil vel ikke gemme egentligt indhold i din header sektion?
Avatar billede zacariaz Nybegynder
29. maj 2011 - 20:41 #4
De omtalte divs er kun midlertidige placeholders som skal repræsentere en undermenu for hvert punkt.

Med hensyn til enhederne er jeg faktisk enig, selvom jeg ikke tror at det vil gøre en forskel i praksis.

Tak for tilbagemeldingen.