Avatar billede susensnusen Novice
29. maj 2011 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp søges til computerproblem...

Jeg har det problem at jeg er logget ind som administrator men ikke af slette programmer jeg har installeret og inde på mit netværkscenter står der at adgangen til nettet er nægtet og at netværket er ukendt. Jeg kan dog stadig gå på nettet selvom der er et rødt kryds over netværkssymbolet i bunden af skærmen. Da dette startede forsvandt min googlesøgebar også fra min explorer. Jeg kan ikke slette den så jeg kan få genindstalleret en ny da den melder jeg ikke har de rette beføjelser når jeg går ind på kontrolpanelet og prøver at fjerne programmet. Jeg kan heller ikke tilføje eller slette brugerkontier.
Jeg er den eneste bruger og bruger Vista Home Premium. Det virker til at jeg ikke har beføjelserne som administrator længere. Der plejer også at være et låsesymbol i bunden af explorer som er væk nu. Jeg kører med windows firewall, Ad-aware og Avast på min computer. Jeg har explorer 9) tror jeg nok, som jeg installede for nogle måneder siden. Ved i hvad kan løse problemet. Jeg har prøvet at gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt men det hjælper ikke. Jeg kører på trådløs net og har en printer der er installeret.Min computer er kørt ned flere gange. Enten bliver skærmen sort eller så kommer der noget mærkeligt flimmer og så lukker computeren. Nu i dag kan jeg slet ikke slukke for computeren på power knappen. Mine virus og malware programmer melder at alt er fint.Har googlet en masse sider for at finde en løsning og håber nu at få hjælp her.

V.h.

Susanne
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
30. maj 2011 - 13:01 #1
Hvor er du fra i verden? Er du fra Nordjylland vil jeg gerne kigge på den. Da der er flere ting i dette, tror jeg det bliver noget af en dialog for at få skidtet til at virke.
Avatar billede susensnusen Novice
06. juni 2011 - 11:08 #2
Jeg bor også i Nordjylland. Tror desværre at jeg skal have mig en ny hard disk. Nu vil den slet ikke starte op og kommer med disse fejlmeddelser. Status 0xc0000225(i Boot manager)I commando promt dukker meddelelsen chkdsk cannot run because the volume is in use by another process og så får jeg muligheden for at slå den fra.Når jeg kører en test i Bios bliver resultatet: #10008 Replace Hard disk 1 og sidst bare Replace Hard Disk. Jeg kan slet ikke komme ind i windows nu og hver gang jeg prøver at rette problemet med en installationscd som jeg har skaffet eller ved at gå ind i repairmenuen går computeren ned med en skærm der flimrer. Når jeg starter computer kommer denne medelelse næsten frem hver gang:BOOTMGR is missing. Press ctrl Alt delete to restart. Har været i comando promt og har tastet BOOTREC /FIXBOOT som er kørt igennem succesfuldt. Har været i sytem recovery optins på installationscden og under operating sytems dukkede der ingen ting op. Tror du ikke den eneste løsning er at købe en ny hard disk?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
07. juni 2011 - 10:05 #3
Har du kørt en chk dsk /p /r ?
Avatar billede susensnusen Novice
07. juni 2011 - 21:50 #4
Hvordan gør man det? Det er nu lykkedes mig selvom computeren kører ned hele tiden at installere windows på ny. Den kører dog stadig ned hele tiden med en skærm der flimrer. Nu kan jeg dog gå ind i kontrolpanelet m.m. som ikke var muligt for mig før.
Avatar billede susensnusen Novice
27. september 2013 - 22:39 #5
Der var desværre ingen af jeres forslag der kunne hjælpe mig, så jeg lukker spørgsmålet ned.