Avatar billede Henrik26 Nybegynder
01. juni 2011 - 18:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RAM - hvilken type passer i min PC?

RAM i stationær Dell Dimention 420 XPS, Windows 7/64bit.
Jeg har anskaffet nye RAM til min stationære PC, men de virker desværre ikke. Jeg har 4 pladser a 1 GB og vil gerne opgradere med to gange 4 GB RAM til i alt 10 GB.
Der er tale om DDR2 SDRAM. De nye passer fint i fysisk og klikker fint på plads, men når jeg starter maskinen op med de nye ram (både når jeg beholder to gamle ram i de to ledige slots og når der kun er de nye ram i) vil maskinen ikke starte op - den går ikke engang ind i bios. Skærmen er helt sort.
Jeg går ud fra, at jeg har købt de forkerte og vil nu bytte dem - men hvilke jeg skal anskaffe?
Mine gamle RAM er ifølge Bios:  667 MHz, DDR2 SDRAM.
Ifølge påskrift på ramklodserne: 1 GB 1R*8 PC2 - 5300U - 555 - 12-22
De Nye Ram er: ELPIDA 4GB 2R*4 PC2 - 6400P - 666 - 12 - Ajo
På forhånd tak.
Avatar billede CCodam Nybegynder
01. juni 2011 - 19:01 #1
De nye RAM du har købt, passer fint til maskinen, pånær et punkt, størrelsen.

I følge Kingstons Memory Search:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/modelsinfo.asp?id=1&SysID=23108&mfr=Dell&model=Dimension+XPS+Gen+5&search_type=&root=us&LinkBack=http%3A%2F%2Fwww.kingston.com&Sys=23108-Dell-Dimension+XPS+Gen+5&distributor=0&submit1=Search

Er det max understøttede antal RAM for din maskine 8GB, og max 2GB pr klods.
Avatar billede Henrik26 Nybegynder
01. juni 2011 - 22:31 #2
Tak - god forklaring. Så må jeg købe 4 * 2 GB ram i stedet for.
Ved du hvor høj frekvens jeg kan komme op på. Brugerhåndbogen - 3 år gammel -  anbefaler DDR 2 667 MHz (PC2-5300) og DDR2 800-MHz (PC2-6400).
Er det muligt at købe hurtigere ram og få det til at virke eller skal jeg holde mig til 800 MHz.
Jeg har lige lavet en test af min processor. Den svarer bl.a. : Expected FSB : --> 1067
Detected) FSB : --> 1067
Har det noget med frekvensen af ram at gøre?
Avatar billede CCodam Nybegynder
01. juni 2011 - 23:15 #3
#2Du vil ikke få noget ud af at købe RAM der er hurtigere end PC6400 (800MHz), så hold dig bare til dem :)
Avatar billede Henrik26 Nybegynder
01. juni 2011 - 23:31 #4
Tak for svar CCodam. Du fortjener dine point.
Jeg har tænkt mig at købe 4*2 Kingston RAM:
http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-4GB-%282x2GB%29-800MHz-DDR2-CL6-KIT-2134507.html
Jeg er ny her - skal jeg gøre noget for at lukke spørgsmålet?