Avatar billede dingemann Novice
03. juni 2011 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mail fejler som app men ikke som web

Hej folkens,

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor nedenstående kode fejler hvis den bruges i en Windows Application eller Windows Service. Men hvis den bruges som en del af en default.aspx så kører det fint. Noget jeg har misset?

Dim toMail As Mail.MailAddress = New Mail.MailAddress("til@mail.dk", "Lorom Ipsum")
Dim fromMail As Mail.MailAddress = New Mail.MailAddress("fra@mail.dk", "Ipsum Lorom")

Dim message As Mail.MailMessage = New Mail.MailMessage(fromMail, toMail)
message.Subject = "Tadaaaa"

message.Body = "Kom med noget tekst"

Dim client As Mail.SmtpClient = New Mail.SmtpClient("dit.mail.relæ.dk")

client.Send(message)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2011 - 01:13 #1
Hvad dækker "fejler" over?
Avatar billede dingemann Novice
04. juni 2011 - 08:28 #2
Det er faktisk ret grumt. I enden af stacken står der at relæet aktivt afviste forbindelsen. Men firewallen har fået besked på at trafik fra denne server skal ha lov til at sende mail og det virker også hvis jeg bruger koden i en webapp men som Windows app eller Windows service ryger den i hegnet med fejlen om at den blev afvist.
Avatar billede dingemann Novice
04. juni 2011 - 23:40 #3
McAfee stod og troede den var firewall. Den blev sat på plads af mig. Muhahahahahaaaa. Vil du ha point så du kommer op på 971.563 point?
Avatar billede dingemann Novice
04. juni 2011 - 23:41 #4
Hovedregning er ikke godt når man ikke kan se tallene. You dó the math!
Avatar billede dingemann Novice
04. juni 2011 - 23:41 #5
Fåk hvor jeg hader iPad når den skriver dó istedet for do
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2011 - 00:49 #6
nej tak - jeg har jo ikke rigtigt bidraget med noget
Avatar billede dingemann Novice
04. oktober 2011 - 12:51 #7
tadam