Avatar billede kezl Nybegynder
03. juni 2011 - 22:22 Der er 10 kommentarer

overføre et program fra den ene harddisk til den anden ?

vi skal til at have ny harddisk fordi den gamle er for lille. Vi har optaget et program vi har været med i, men for at få den nye harddisk, bliver alt på den gamle slettet, er det muligt at overføre programmet fra den gamle harddisk til den nye ?
Hilsen Kenneth
03. juni 2011 - 22:31 #1
Vekoommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Når du skriver "program" ? Mener du så en alm. Videofil eller et INSTALERET program på systemet ???

...men for at få den nye harddisk, bliver alt på den gamle slettet,... - hvorfor slettes den gamle ? Det lyder som en 'must' ?
Avatar billede pstidsen Novice
03. juni 2011 - 22:51 #2
Hvad for en fil drejer det sig nærmere om?
Avatar billede wanze Nybegynder
04. juni 2011 - 00:07 #3
Hvis et er en stationær computer vil der typisk også være plads til adskillige harddiske i computeren - altså vil I kunne have begge harddiske på én gang.

Som #1 også spørger: hvorfor slette al dataen på den gamle harddisk? Det er ikke nødvendigt overhovedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 08:51 #4
Hvorfor skulle den gamle disk blive slettet??
Hvis det er din systemdisk der er blevet for lille, og du vil have en større kan man godt overføre det hele uden at geninstallere styresystem. Er der Maxtor/Seagate disk du har i kan man klone det hele over med Maxblast:http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD
Har selv gjort det for en del år siden, da det foregik fra diskette. Men denne cd version skal kunne det samme.
Der findes andre programmer der også kan det samme som freeware.
Denne fremgangsmåde er dog bedst hvis din pc fungerer korrekt, og uden at være inficeret med virus.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 09:00 #5
Kom lige til at tænke på en anden ting, og det er at du kan koble den nye på som harddisk 2 (slave), og flytte alle dine personlige filer over. Har du dokumenter mappen liggende på c drevet kan du fløtte hele mappen over til den nye disk ved at højreklikke på mappen og vælge flyt.
Her er et link:http://support.microsoft.com/kb/310147/da
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 09:01 #6
fløtte = Flytte
Avatar billede elektro-mik Nybegynder
05. juni 2011 - 19:39 #7
Er der tale om en harddisk-optager ? dvs. én der optager video fra DVB-T eller DVB-C eller evt. analogt signal, hvor man selv kan bytte harddisken ud ?
Hvis du vil gemme den optagelse I selv har været med i (jeg går ud fra der ikke er en DVD-brænder i H.D.-optageren ?!?) er du nødt til at overspille optagelsen til en anden H.D.-optager med DVD-brænder - som du evt. låner af en bekendt - på samme måde som man i gamle dage kopierede et program fra video-bånd til en anden videomaskine - og brænde det på H.D.-optager nr. 2.

Du kan også købe en billig DVB-T USB-stick der har antenne-indgang og koble den til en PC og kopiere det til denne. Jeg har købt én i Bilka til 250 kr - AKG tror jeg den hedder - som ka' bruges. Så kan du brænde optagelsen på PC'ens DVD-brænder.
05. juni 2011 - 19:53 #8
Mon vi lige kunne få <kezl> på banen igen ???
Avatar billede kezl Nybegynder
06. juni 2011 - 13:27 #9
Har jeg formuleret det forkert ?
en harddisk, til at optage et program, fx fra DR, på et fjernsyn.
06. juni 2011 - 14:18 #10
Nåååå - sådan *S*
... harddisken er sansynligvis formateret i en specielt format, så der er ikke noget direkte værktøj der kan gøre dette..