Avatar billede janvind Praktikant
10. juni 2011 - 13:58 Der er 5 kommentarer

Excel: Indsæt linie som automatisk får samme funktioner som linien ovenover

Er der muligt at lave en tastefunktion, som indsætter en ny linie, der hvor curseren står, men de samme regnefunktioner som linien ovenover?
Jeg skal bruge det i et kalkulationsark i.f.m. byggesager og en linie er bygge op som følger:
A1: Arbejdets art, B1: mængde, C1: pris, D1: B1xD1 osv....
A2: Arbejdets art, B2: mængde, C2: pris, D2: B2xD2 osv....
A3: Arbejdets art, B3: mængde, C3: pris, D3: B3xD3 osv....
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 14:01 #1
Kan du ikke bare højreklikke på rækkens tal til venstre og trykke "Indsæt"? Eller har det betydning om der er en knap som gør dette.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 14:06 #2
Forresten burde nu måske lukke nogle af dine åbne spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/janvind

Hvis du ikke mener at nogle brugere har fundet svar for dig, kan du trykke "Svar" til dit eget spørgsmål og tildele dig selv point.

Personen der måske ville hjælpe dig kunne måske blive demotiveret af at du aldrig lukker spørgsmålet på den ene eller anden måde, uanset om du har fået et godt svar på dit spørgsmål eller ej.
Avatar billede janvind Praktikant
10. juni 2011 - 14:16 #3
Det skal være således at hvis curseren stilles på række 2 og man trykker på en tastekombination/knap så skal der indsætte en ny række med samme funktioner som række 1, men uden tekst og tal - kun regnefunktionerne.
Den gamle række 2 bliver herefter til række 3 osv....
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 14:25 #4
Jeg går ud fra du bruger Excel 2007.

Lav et back-up ark.

I det redigeringsvenlige ark, marker alt det du mener er relevant (beregninger osv.)

F.eks. marker det her:
----------------------------------
A1: Arbejdets art, B1: mængde, C1: pris, D1: B1xD1 osv....
A2: Arbejdets art, B2: mængde, C2: pris, D2: B2xD2 osv....
A3: Arbejdets art, B3: mængde, C3: pris, D3: B3xD3 osv....
----------------------------------

I toppen af Excel, tryk på "Indsæt" og derefter "Tabel" (til venstre).

Du kan altid lave om på farverne osv. under "Startside".

Når du så højreklikker på rækkens tal til venstre (indenfor tabellen) og trykker "Indsæt", så burde der ske det du ønsker.
Avatar billede janvind Praktikant
10. april 2012 - 16:44 #5
Til Jesper-b
Send lige et svar så jeg kan give point