Avatar billede tha_painter Nybegynder
10. juni 2011 - 22:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

3d software til tegnefilm

Jeg arbejder på en mindre tegnefilm pt., men er ikke særlig god til animation. Derfor tænkte jeg på om det kunne svare sig for mig, at lave figurerne (og resten af alt det grafiske) i et 3d-animationsprogram, og hvilket program, der ville være ideelt.
Personligt kan jeg meget godt lide Blender, men synes ikke helt det de egenskaber jeg leder efter.

Det skal være et program, hvor man kan indlæse et billede af fx et ansigt og tegne 3d-figuren oven på det. I ved sikkert hvad jeg mener, har i hvert fad set det blive gjort før.

Håber I kan hjælpe mig med at finde sådan et program.

Mvh
Avatar billede Six Nybegynder
11. juni 2011 - 09:04 #1
Er det ikke det han gør her: http://www.youtube.com/watch?v=i2NxTmeaji4 med blender?
Avatar billede tha_painter Nybegynder
11. juni 2011 - 11:40 #2
jo, lige præcis :) Bare smid et svar
Avatar billede tha_painter Nybegynder
11. juni 2011 - 12:07 #3
btw, hvis du kan svare på et spørgsmål til ville det være lækkert :)
Jeg skal lave modellerne så de rent faktisk ligner 2d animerede objekter. Kan man gøre det ved at gøre texturerne lidt primitive i det, eller skal jeg droppe at lave animationerne med 3d figurer?
Avatar billede Six Nybegynder
11. juni 2011 - 15:38 #4
Der skal du bruge noget npr-rendering (Non photorealistic rendering):
http://www.blendernation.com/2008/11/16/npr-rendering-with-blenderfreestyle/

og så skal du bruge: http://freestyle.sourceforge.net/
Avatar billede tha_painter Nybegynder
12. juni 2011 - 12:48 #5
Super, tak for svarene :)