Avatar billede Devtels Nybegynder
12. juni 2011 - 18:05 Der er 7 kommentarer

Fjerne forlængelsen på sin hjemmeside - www.mysite.com/welcome_to_the_site.html = www.mysite.com

Hej eksperter.
Jeg har lavet en side i iWeb og jeg har nu uploadet den til mit eget domæne.
Min side som jeg gerne ville have til at hedde "www.minside.dk" er i stedet blevet til "www.minside.dk/velkommen.html" hvordan kan jeg fjerne "velkommen.html"?
Jeg håber at I kan hjælpe mig.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 19:35 #1
Omdøb velkommen.html til index.html eller default.html (husk små bogstaver!!)

De to filnavne gør at browseren automatisk vælger dem og ikke behøver at vide at den skal tage inde.html eller default.html

Det normale er at bruge index.html
Avatar billede Devtels Nybegynder
13. juni 2011 - 00:45 #2
Hmm, jeg skal lige forstå hvad du mener.
Jeg har ændret siden fra velkommen til index.html og derefter prøvede jeg kun med index, men nu hedder den istedet www.minside.dk/index.html.html
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2011 - 00:59 #3
Du har slået en indstillinger fra i Stifinder.. Omdøb til index
Avatar billede Devtels Nybegynder
13. juni 2011 - 11:35 #4
Ja okay. Nu hedder min sidde så www.minside.dk/default.html
(Jeg valgte default, fordi iWeb af en eller anden grund ikke kunne håndtere index.html)
Hvordan får jeg så fjernet det sidste default.html?
Avatar billede nissen2630 Novice
13. juni 2011 - 19:10 #5
Så skal du ud i noget med .htaccess fil og noget mod_rewrite.

Ved ikke hvordan det fungere men prøv Google
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2011 - 22:14 #6
Altså har du et link til din side??
Avatar billede nissen2630 Novice
14. juni 2011 - 06:58 #7
Nej
Bruger det ikke selv men ved det kan gøres med mod_rewrite.