Avatar billede jarosjak Nybegynder
13. juni 2011 - 13:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

streger i billeprint

Hej,

Jeg har lige installeret og konfigureret en sprit ny HP Photo Smart Plus (b209a).

Desværre kommer der nogle mørke streger over billedet når jeg printer - de er dog aftagende så de er næsten usynlige til sidst. Det gælder både for meget lyse billeder, mørke og normale...

Desuden er billedet ret grynet, og de mørke områder (skygger etc) er meget dårligt definerede

nogen forslag?

pft.
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2011 - 14:44 #1
Driver forkert installeret eller forkert printerprofil til den papirtype, du bruger.
Avatar billede jarosjak Nybegynder
13. juni 2011 - 15:30 #3
Det hele er sat som det skal være.
Satte CD'en i og fulgte processen til mindste detalje.

Men tror faktisk jeg har fundet en løsning selv...
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2011 - 15:47 #4
Og hvad er den løsning så ....?
Avatar billede jarosjak Nybegynder
13. juni 2011 - 15:55 #5
det er printindstillingen.

Der var nogle forskellige valg og til valg.

Der hvor jeg havde bedst resultater er med "10x15 (with border)" og "fit picture to frame".

og så er det en god idé lige at tjekke størrelsen på billedfilen. Alt under et par MB bliver ikke godt :)
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2011 - 19:57 #6
Jeg tænkte det nok :-)

Prøv måske at læse her:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2

... plus de øvrige punkter om, hvordan man bedst sikrer sig gode og hurtige reaktioner fra andre her på eksperten.dk.
Avatar billede jarosjak Nybegynder
09. september 2012 - 14:40 #7
hej milter

vil du ha point for den her?
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2012 - 17:29 #8
Snup du dem bare selv :-)
Avatar billede jarosjak Nybegynder
10. september 2012 - 17:31 #9
tjek