Avatar billede caidoz Juniormester
14. juni 2011 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mistet partition

Efter et computernedbrud har jeg med RECUVA genskabt 2 af 4 partitioner. den tredie optræder med en asteriks i stedet for drevbogstav i Recuva, men man kan se mapper og filer.
I Win 7 Computermanagement optræder den trediepartition som "NTFS, Healty, System, Active, Primary Partition",men partitionen kan ikke ses i Win Explorer.

Trods flere forsøg med Recuva optræder den fjerde partition der som "Unallocated".
Den tredie partition indeholder nogle billeder, som jeg gerne vil have fat i, men hvordan?
Avatar billede caidoz Juniormester
14. juni 2011 - 22:47 #1
Heureka! Løsningen var at give partitionen et drevbogstav i "Computer Management". Easy as that - når man kommer i tanke om det!
Avatar billede thov Forsker
15. juni 2011 - 00:29 #2
Den partition som ikke kan ses i Explorer, er nok den lille på 100Mb som Win7 opretter ved installationen (Og som du bare skal lade være i fred).
Avatar billede caidoz Juniormester
15. juni 2011 - 12:56 #3
En sådan ligger der på den disk, hvor jeg har Win 7, men den optræder ikke som "unallocated", men som "SYSTEM RESERVED".
På disk 1, hvor det nu er lykkedes at genskabe gl. disk 2, 3 og 4 med indhold liger yderligere 244 GB "unallocated" som formentlig er den gamle disk 1. Også den indeholdt nogle filer som jeg gerne vil have fat i, men efter 3 forsøg med Recuva er der næppe mere at gøre ad den vej. Hvad jeg mangler synes at være noget der kan gendanne filer på "unallocated" område, men det er måske ikke muligt.
Avatar billede thov Forsker
15. juni 2011 - 17:13 #4
Hvis "unallocated" er en tidligere partition, kan GParted måske genskabe den.
Avatar billede alilarsen Nybegynder
16. juni 2011 - 10:29 #5
konfigurere den i Computer Management da Disk Management, jeg håber dette vil løse dit problem
Avatar billede caidoz Juniormester
13. juli 2011 - 12:37 #6
ad brug af GParted: Jeg har kigget på det, men synes ikke det tilbyder noget med genskabelse.
ad konfigurering i Computermanagement kan man der "åbne" den gamle partition ved at give den et drevbogstav, men den fremtræder derefter som "raw", og kræver derfor formattering for at kunne brugse. Derved slettes evt filer på den, og det var ikke lige det, der var meningen. Men jeg ender nok med at måtte afskrive indholdet.
Avatar billede caidoz Juniormester
14. juli 2011 - 09:51 #7
Lukket uden (god) løsning - ingen points