Avatar billede fibs Novice
23. juni 2011 - 12:29 Der er 4 kommentarer

Hastigheder på NAS fra Synology

Hej

Nogen der har erfaringer med hastigheden på følgende 2 nas servere:

Synology DS211 og Synology 411J de er jo lidt forskellige i hardwarebestykning:

DS211:

256MB RAM og 1,6 GHz CPU

DS411J

128MB RAM og 1,2 GHz CPU

Tænker på filoverførsler mm. når de forskellige programmer kører på dem (webserver, mailserver osv.)

Det er de 4 båse til Harddiske der trækker i 411'eren

På forhånd tak
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2011 - 13:11 #1
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juni 2011 - 13:12 #2
Hvis de har samme netkort, så ville jeg gætte på DS211 levere bedst.
Men jeg kan kun vurdere det ud fra en gammel 209 model.
Den er CPU 266 og den har 100mbit netkort.
Den er Rimelig langsom og der kan jeg desværre sagtens mærke, når de skal arbejde på flere ting samtidig.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juni 2011 - 13:16 #3
chalde: Fin chart, så passede mit "gæt" heldigvis. :o)
Avatar billede fibs Novice
26. juni 2011 - 13:21 #4
Tak for kommentarerne - Vil jeg med DS411J kunne se film i dvd kvalitet via dnla på mit Samsung TV (Kablet på netværk der kører med 1Gb hastighed) uden hakken samtidig med der evt. kører en web og mailserver?

Der må gerne gives svar og ikke kommentar så jeg kan lukke spørgsmålet!