Avatar billede klausrw Juniormester
24. juni 2011 - 09:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Importere (for) stor CSV fil til excel 2003

Hej Eksperter

Jeg har en meget stor CSV fil, som jeg gerne vil have indlæst til excel 2003. Det er der normalt ingen problemer i at importere CSV filer, men denne fil er så stor, at der ikke er linjer nok i Excel.

Excel foreslår, at man kan bruge tekst import til at redigere i datene og fortsætte i et nyt regneark, men det kan jeg ikke få til at virke.

Hvordan gør man?

:-) Klaus
Avatar billede NCG Novice
24. juni 2011 - 10:23 #1
Excel 2003 har som kendt en begrænsning på 65.536 rækker.
Det nemmeste er måske at få fat i Excel 2007 ?
Der er begrænsningen på 1.048.576 ;)

Men der findes også VBA kode på nettet som evt. kan hjælpe dig.
F.eks. -> http://www.cpearson.com/excel/importbigfiles.aspx
Avatar billede klausrw Juniormester
24. juni 2011 - 15:33 #2
Takker

En opgradering af virksomhedens PC'ere til 2007 ligger ikke lige for ;-)

Valgte at hive den over i notesblok og dele den i 2 dele. Bagefter blev det henetet tilbage i Excel. Det løste problemet.

:-) Klaus
Avatar billede klausrw Juniormester
24. juni 2011 - 15:34 #3
hvis du vil have pointene må du lige skrive et nyt svar.

:-) Klaus
Avatar billede NCG Novice
24. juni 2011 - 16:49 #4
Behold du bare pointene ;)