Avatar billede thadoews Nybegynder
25. juni 2011 - 12:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virker ikke efter formatering...

Hey.

Jeg har installeret OEM Windows XP på en ældre bærbar. Efter jeg havde kørt nogen windows opdateringer ville den gerne genstartes og da den startede op kørte den over på en blå skærm, hvor der står:
"STOP: c0000218 {Registreringsdatabasefilfejl}
Registreringsdatabasen kan ikke indlæse hive-filet:
\systemroot\system32\config\security
eller dets log eller kopi.
Filen er beskadiget, ikke til stede eller der kan ikke skrives til den."

Jeg har så prøvet at åbne i Fejlsikret tilstand, men der fremkommer den samme fejl igen.

Jeg har googlet problemet, men der står at jeg IKKE må gøre det på en OEM version og det er jo det jeg har ;/
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2011 - 12:55 #1
Jeg har googlet problemet, men der står at jeg IKKE må gøre det på en OEM version og det er jo det jeg har ;/

Hvad er det du IKKE må gøre???
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2011 - 12:56 #2
OEM er  jo ikke anderledes end andre versioner.
Det er kun licensbetingelserne der er forskellige.
Avatar billede thadoews Nybegynder
25. juni 2011 - 13:03 #3
Fandt lige denne metode, som jeg vil forsøge:
http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=143457

Heh, kan godt se problemet med, hvad du siger John Stigers, der gik det ret hurtigt hehe...
Det var den her fra Windows jeg tænkte på da jeg skrev:
http://support.microsoft.com/kb/307545
Avatar billede thadoews Nybegynder
25. juni 2011 - 13:21 #4
Jeg er i gang med denne fremgangsmåde:
http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=143457

Indtil videre er jeg her:
"copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
(Press Enter)"

Men når jeg indtaster dette, så skriver den tilbage: "Filen kunne ikke kopieres".
Nogen som har en god idé?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juni 2011 - 14:22 #5
Fysisk fejl på harddisken, hvor den gemmer reg. basen.

Brug http://support.microsoft.com/kb/314058/da mulighed 2

Kør kommandoen chkdsk c: /p /r
26. juni 2011 - 14:52 #6
Hvis du endelig skal bruge

"copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak"

og den brokker sig "Filen kunne ikke kopieres" - så er det nok fordi MAPPEN \tmp\ ikke existere

Sådan
"copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\temp\security.bak"
Avatar billede thadoews Nybegynder
26. september 2011 - 12:43 #7
Jeg installerede windows 3-4 gange på den før jeg købte en ny harddisk... Det VILLE bare ikke virke! Nu virker det!

Skriv et svar én af jer eller jeg tager pointsne selv!