Avatar billede xSvenskeren Novice
29. juni 2011 - 16:40 Der er 10 kommentarer

Enheden kan ikke starte. (Kode 10) Grafikkort

Acer Aspire 8935G
Grafikkort:
- ATI Mobility Radeon HD 4670
- Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family

Hej, min Bærbar computer har for nyligt fået skiftet sit operativ system ud fra <Windows Vista 32bit> til et <Windows 7 64bit> alt fungerer fint undtaget mit <ATI Mobility Radeon HD 4670> som under Enhedsstatus viser fejlkoden <Enheden kan ikke starte. (Kode 10)> Der er ingen problemer med mit <Mobile Intel>

Er der nogen der ka' hjælpe ?

Mvh.
Tobias Rohde
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 22:26 #1
Har win 7 fundet en driver der virker med kortet?
Gule anmærkninger i enhedshåndteringen?
Avatar billede xSvenskeren Novice
29. juni 2011 - 22:54 #2
<Den bedste driver software til enheden er allerede installeret>
Og ja, der er stadig en gul anmærkning.

Kan det evt. være at man kan fjerne alle driverne til Grafikkortet og geninstallere dem ? ( jeg ved ikke om den stadig tror den er på Vista 32bit )
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 23:01 #3
Gå i tilføj og fjern programmer og fjern driversoftware.
Hent denne her:http://www.driverupdate.net/ (slimdrivers).
Registrer programmet og lad det prøve om det kan finde en grafik driver.
Avatar billede xSvenskeren Novice
29. juni 2011 - 23:15 #4
Skal jeg fjerne driversoftware til grafikkortet ?
jeg ka' ikke finde det i "tilføj fjern"

"jeg er lidt computerdum"
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 23:25 #5
Der står ikke noget med Ati Catalyst her?
Avatar billede xSvenskeren Novice
29. juni 2011 - 23:28 #6
Min computer har fundet en mulig løsning:

<Der er problemer med driveren til ATI Mobility Radeon HD 4670. Du kan måske løse problemet ved at installere driveren igen.>

Kan du guide mig gennem denne løsning ? ved hvérken hvor jeg skal gør det eller hvordan.
Avatar billede xSvenskeren Novice
29. juni 2011 - 23:28 #7
den er nu afinstalleret
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2011 - 23:30 #8
Dette skulle være den driver du skal bruge som jeg ser det:
http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.aspx
Avatar billede xSvenskeren Novice
30. juni 2011 - 01:14 #9
Mit kort er aktivt igen... men der opstod et nyt problem. Min PnP skærm er forsvundet i Enhedeshåndtering så jeg er nu tvunget til at køre i 1280x1024
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2011 - 08:36 #10
Har du prøvet at trykke på kontroller for hardwareændringer?