Avatar billede Tharadue Praktikant
29. juni 2011 - 20:41 Der er 6 kommentarer

phpmyadmin.

Ja jeg kan bare IKKE få installeret det ordentligt synes jeg?
Har kigget på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde en nyttig guide til det.
Altså jeg har hentet det på .ZIP og pakket det ud, og lagt den på mit skrivebord, men det er jo bare en mappe med en masse andre filer. Og så vidt jeg kan se, er det altså et program der skal være der. Men hvad gør jeg?

Tak på forhånd. (:
Avatar billede majbom Novice
29. juni 2011 - 20:56 #1
hvis du har fundet en guide, må der også stå at mappen skal ligge i din "web"-mappe

er det en server du har installeret på din egen maskine?
Avatar billede Tharadue Praktikant
29. juni 2011 - 21:01 #2
Altså som sagt har jeg bare den udpakkede mappe med alle filerne.
Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu. Lige nu overfører jeg den til en mappe på min filezilla. Men ved ikke om det er rigtigt.
Avatar billede NielsErikP Mester
29. juni 2011 - 21:12 #3
Hej..
Har du installeret XAMPP..???, hvis du har skal PhpMyAdmin mappen ligges ind i "\Xampp\apache\htdocs..."...
Når den er kopieret derind skal du starte din browser og skrive  "http://localhost\phpmyadmin" for at starte PhpMyAdmin.

Håber du kan bruge det.
Avatar billede Tharadue Praktikant
29. juni 2011 - 21:15 #4
Okay har faktisk hentet det program, jeg prøver det i morgen og så vender jeg tilbage. (:
Avatar billede NielsErikP Mester
29. juni 2011 - 21:36 #5
Hej..
PhpMyAdmin er et program til at styre oprettelsen af Databaser i MySQL.
MySQL finder du i Xampp, sammen med programmerings sproget PHP og Web Serveren Apache.
Download og installer Xampp..
Xampp kan du finde her  :

  http://sourceforge.net/projects/xampp/

Og så prøv det der er skrevet i indlæg #3.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2011 - 01:05 #6
med / fremfor \