Avatar billede mfynbo Juniormester
01. juli 2011 - 11:16 Der er 5 kommentarer

freeze panes i både toppen, venstre og højre side på samme tid!

Hej Eksperter,
Jeg har et regneark, hvor jeg gerne vil frezze panes i både venstre og højre side og toppen. Kan man gøre det på nogen måde?

Jeg vil f.eks. gerne freeze Row 1 og 2, samt fra kolonne B og til V.

Mvh.
Morten
Avatar billede natkatten Mester
01. juli 2011 - 11:36 #1
Du kan freeze i toppen og til venstre. Som jeg forstår dit spørgsmål, så vil du herudover gerne undgå, at der scrolles til f.eks. kolonne W (eller længere til højre)? Dette kan du undgå ved at skjule kolonnerne W til slutkolonnen.

For hurtigt at gøre det sidstnævnte:

Marker kolonne W
Tryk på <CTRL>+<SHIFT>+<Pil til højre>

Dette har markeret alle kolonnerne, som nu kan skjules.
Avatar billede Tryphon Nybegynder
01. juli 2011 - 11:58 #2
Eller i Excel 2007 fanen vis og tryk på opdel. Funktionen findes også i Excel 2003 og ligger i nærheden af frys ruder, men jeg kan ikke lige huske hvor :-)
Avatar billede mfynbo Juniormester
01. juli 2011 - 12:45 #3
Hej, problemet med den løsning er, at jeg har groupings inde i det område, som jeg arbejder i - og andre også arbejer i.
Dermed forsvinder kolonne V, hvis jeg ungrouper området.
Avatar billede mfynbo Juniormester
01. juli 2011 - 12:48 #4
Hej, jeg har ikke et faneblad der hedder vis i 2007. Jeg har insert, page layout, formulas, data, review, view og developer.
Under view kan jeg vælge freeze panes, men ikke i begge sider af skærmen på samme tid
Avatar billede Tryphon Nybegynder
01. juli 2011 - 12:59 #5
Faneblad er også forkert udtrykt. Jeg mener "båndet". Den ligger umiddelbart til højre for "Nyt vindue" i gruppen "Vinduer".