Avatar billede Kalledrengennr1 Praktikant
03. juli 2011 - 12:37 Der er 2 kommentarer

Hjælp til CMS!

Hej alle eksperter :-)

Jeg er helt grøn mht. diverse CMS systemer, og vil derfor gerne høre JER efter, hvad der vil være bedst at starte med.

Min situation og behov for hjemmeisde er følgende:

- Android/iPhone app med database (f.eks. SQlite). Denne app skal have adgang til online SQL database.

- Online database (SQL)

- Hjemmeside lavet i open source CMS system (Drupal, Wordpress, Joomla eller lignende). Fra siden skal SQL databasen kunne tilgås (vise, skrive til, hente fra specifikke tabeller).

Er der nogen her, der ved, om nogen af ovennævnte CMS systemer relativt nemt kan anvendes til dette? F.eks. wordpress + et par plugins.

Spørger, da jeg ikke umiddelbart an finde nogen "nem løsning" på problemet, og vil derfor spørge ekspernerne til råds INDEN jeg vælger et system.

På forhånd mange tak! :-)
Avatar billede Spench88 Nybegynder
04. juli 2011 - 10:09 #1
jeg vil anbefale dig at lave en database til dit cms system som en start, derefter kan du jo begynde at programmere den ind i dine subpages på dit cms system, det er sådan jeg har haft bedst erfaring
Avatar billede bauerdata Nybegynder
05. juli 2011 - 18:01 #2
Kig på Django.
www.djangoproject.com