Avatar billede jogii Nybegynder
04. juli 2011 - 23:01 Der er 4 kommentarer

Internet Explorer og "white-space: pre-wrap;"

Jeg kan ikke få Internet Explorer til at vise pre-formateret tekst på samme måde som jeg kan med Chrome og Firefox. Er der nogen er har gode råd ?

Jeg bruger bl.a. linket fra w3schools til at teste med

http://www.w3schools.com/cssref/tryit.asp?filename=trycss_text_white-space

Her er noget html, som jeg prøver at få formateret bare lidt pænt. Tror I det kan have noget at gøre med, at det for IE kun virker udenfor tabeller ?

Jeg har prøvet med forskellig varianter af white-space og word-wrap.

<html>
<head>
<style type="text/css">
p
{
white-space: pre-wrap; /* css-3 */
white-space: -moz-pre-wrap !important; /* Mozilla, since 1999 */
white-space: -pre-wrap; /* Opera 4-6 */
white-space: -o-pre-wrap; /* Opera 7 */
word-wrap: break-word; /* Internet Explorer 5.5+ */

}
</style>
</head>
<body>

<p>
This is some text. This is some text. This is some text.

This is some text. This is some text. This is some text. This is some text. This is some text. This is some text.
This is some text. This is some text. This is some text.
</p>

</body>
</html>
Avatar billede The_Buzz Novice
05. juli 2011 - 08:41 #1
Den kode ovenfor ser ens ud i Firefox 5.0 og IE 9.0 på min PC - og viser bare plain text..
Avatar billede jogii Nybegynder
05. juli 2011 - 12:10 #2
Det gør den absolut ikke hos mig.
I IE 9.0.8112 et eller andet, smider den det hele op i en lang tekst tråd, mens den i FF 5 viser teksten som den formateret.

Ser du teksten formateret eller stlået sammen til en lang tekstpølse?
Avatar billede jogii Nybegynder
19. juli 2011 - 00:51 #3
OK, men viser den teksten med linieskift, eller ikke ?

Hos mig viser FF5 og Chrome teksten formateret, som den kommer over via html, altså med linieskift, selv der hvor der ikke er <br> tags.

Hvad gør du for at se html-en? gemmer den i en separat html-fil, som du åbner ?
Avatar billede jogii Nybegynder
19. juli 2011 - 00:54 #4
hmm, reminder mail ...