Avatar billede fqthjoe Nybegynder
05. juli 2011 - 11:25 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Simpel html side som tilpasses automatisk skærmstørrelse

Hej eksperter,
Skal lave en enkelt htmlside med ialt 7 billeder på siden.
skal stilles pænt op ;-)
og så sikre mig, at det stadig ser pænt ud selvom brugerne bruger forskellige skærmstørrelser.

Er  der en nem opskrift på dette ?

Tak....

/THJOE
Avatar billede Spench88 Nybegynder
05. juli 2011 - 12:02 #1
jeg laver normalt hjemmesider så de kan ses fuldtud på en 800x600 opløæsning hvis jeg kan få lov til det af dem jeg skal lave den for. ellers laver jeg den så den passer på en 1024x768 opløsning.

men ellers mener jeg du kan sætte det op med noget css kodning så du kan sætte noget width:30%;
men du må ikke hægte mig op på det. har ik selv brugt det.

håber at det kunne hjælpe lidt :)
Avatar billede newcoma Nybegynder
06. juli 2011 - 16:23 #2
Du kan også tage højde for at brugerens browservindue kan variere i størrelse.

Men Spench88 har ret i at du kan sætte procenter på dine kolonner.

Her er nogen gode skabeloner til den slags.

http://matthewjamestaylor.com/blog/perfect-3-column.htm

Prøv at sætte den yderste div til feks. 70% i stedet for 100% hvis siden ikke skal gå fra kan til kant.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2011 - 16:58 #3
Du kan os sige NOFRAME og så vil det tilpasse sig tekstens længde :)

Se her:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET cols="155,*" BORDER=0>
  <FRAME SRC="left_menu.html" NAME="leftframe" NORESIZE>
  <FRAME SRC="main_frame.html" NAME="rightframe" NORESIZE>
</FRAMESET>
<noframes>
</noframes>
</HTML>

Så skal du blot lave 2 filer som hedder left_menu og main_frame .html og ligge i samme folder :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2011 - 16:59 #4
mente NORESIZE ^_^
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2011 - 17:12 #5
Ellers er der så vidt jeg ved ikke helt en løsning, men den jeg skriver har jeg selv benyttet og fundet meget nyttig :)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juli 2011 - 08:27 #6
Super. Tak for input... Bruger procenterne i stedet.
Smider I svar, så points kan gives. Og ja alle svar har hjulpet mig. Tak.
Avatar billede newcoma Nybegynder
07. juli 2011 - 09:31 #7
Her : )
Avatar billede Spench88 Nybegynder
07. juli 2011 - 09:54 #8
sådan :) håber du får det til at virke.