Avatar billede dj-sejler Praktikant
12. juli 2011 - 23:53 Der er 9 kommentarer

Nyhedsmail / Brugermail til alle

Jeg skal til at kode en mailfunktion, hvor jeg skal kunne sende nyhedmail eller opdatering til alle mine brugere.

Jeg ved der er noget med at "kørselstiden" er en faktor man skal overveje i forhold til at serveren stopper scriptet.

Derfor spørger jeg om, hvordan jeg rent praktisk skal loop'e igennem alle mine brugeres mailadresser, uden jeg bliver stoppet?
Avatar billede NielsErikP Mester
13. juli 2011 - 00:17 #1
Hej..
Lytter lige med :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 01:21 #2
Tip: Der er rimeligt mange spørgsmål/svar om "den slags" hvis du bruger søgningen..
Avatar billede majbom Novice
13. juli 2011 - 08:16 #3
hvor mange brugere har du i din database?

-> #1 - en lille oplysning: Du kan undlade at skrive noget i kommentar-feltet, inden du trykker "Opret", så "overvåger" du tråden uden at ligge en kommentar :)
Avatar billede NielsErikP Mester
13. juli 2011 - 09:57 #4
Hej..

#3:
Tak...Men også en lille til dig... Gør ikke noget folk ved jeg interessere mig for spørgsmålet.
Avatar billede majbom Novice
13. juli 2011 - 20:10 #5
-> #4 - overhovedet ikke, jeg har bare set at du har lavet denne type indlæg en del steder efterhånden, så jeg ville bare fortælle dig om muligheden ;)
Avatar billede NielsErikP Mester
13. juli 2011 - 21:36 #6
Hej...
#5:
Korrekt, men som sagt i #4, giver jeg mig gerne til kende...
Håber da ikke du er træt af at se på det ;-)  ;-)
Avatar billede dj-sejler Praktikant
13. juli 2011 - 22:45 #7
PT har jeg lige knap 150 brugere, men arbejder kraftigt på at få det tal til at stige
Avatar billede majbom Novice
14. juli 2011 - 19:06 #8
hvis det skal være skalerbart, så du ikke skal bekymre dig om din kørslestid, kunne du lave et cronjob, der kørte en gang imellem og sendte mails afsted. samtidig markerer den de mails der er sendt, så den kan se hvor langt den er nået.
Avatar billede dj-sejler Praktikant
14. august 2012 - 23:30 #9
beklager den lange svartid...

Jeg har PT en windows 7 maskine stående, som skal kører med windows. hvad skal jeg gøre på den til at lave cronjob eller lignende?